dimarts, 4 de novembre del 2014

Neix a Barcelona l'European Creativity Festival

Neix a Barcelona l'European Creativity Festival

El Disseny HUB acull aquestes jornades que mostraran com la creativitat canvia el món

Els millors professionals de la creativitat, la innovació i el disseny europeus se citaran al Disseny Hub Barcelona per mostrar a la primera edició de l' European Creativity Festival com la creativitat pot canviar el món.
Els dies 6, 7 i 8 de novembre hi haurà conferències, tallers, premis i espais de networking amb què l'Art Directors Club of Europe, impulsor de la trobada, vol aplegar anualment als millors i més influents professionals europeus d'aquestes disciplines per celebrar i premiar l'art de la creativitat, el disseny gràfic i les noves solucions creatives.
Una de les propostes d'aquesta primera edició del Festival treballa en el concepte Re-Designing Europe. En un món cada vegada més complex i volàtil urgeix utilitzar la capacitat creativa per resoldre problemes globals.
Sota aquest concepte, reconeguts professionals i equips creatius visitaran el Festival per tal de mostrar com l'ús de la creativitat provoca canvis, no només a la indústria de la comunicació sinó a les relacions que estableixen els ciutadans entre si, els seus mecanismes de protesta, el seu dia a dia o la seva manera de fer negocis o dissenyar.
A més, utilitzant el format japonès de presentacions PechaKucha, en què cada ponent comparteix la seva proposta emprant només 20 imatges projectades únicament durant 20 segons, el Festival també convida a reconeguts professionals de la indústria creativa europea a compartir les seves idees i visió sobre la creativitat amb el públic assistent.
Workshops
Els assistents al Festival podran participar també dissabte al matí a un dels cinc workshops programats. Learn By Funding with Goteo mostrarà les diverses formes existents de finançament col·lectiu. Co-Creation with Platoniq explorarà les diferents possibilitats de construir projectes en relació amb el bé comú.
The body point of view with Javier Tolja and Patrizia Boglione explicarà com, en siguem o no conscients, cada elecció a nivell de disseny ens canvia també físicament.
Data Visualization with Outliers presentarà una aproximació multidisciplinària a la visualització d'informació, on els participants aprendran l'art d'explicar una història amb dades. I a Music to Watch with Trafalgar 13 es treballaran els processos creatius associats a la creació musical per a formats audiovisuals a través d'exemples reals.
ADC*E Awards
L'Art Directors Club of Europe (ADC*E) celebra aquest any en el marc del European Creativity Festival la 23a edició dels Best of European Design and Advertising - ADCE Awards, als quals opten més de 600 projectes creatius. Els Best of European Design and Advertising ADC*E Awards és l'única competició internacional que reuneix en un mateix certamen a les feines premiades a les competicions locals.
Les distincions que concedeix l'ADC*E es consideraran com a "premi de premis", ja que totes les peces publicitàries que finalment són reconegudes com les millors d'Europa han d'haver estat prèviament guanyadores dels Or, Plata, Bronze o Shortlist a les competicions dels clubs creatius dels seus respectius països d'origen.
Per exemple, en el cas d'Espanya, només poden participar als ADC*E Awards els guanyadors dels premis Laus, organitzats per l'Associació de Directors d'Art i Dissenyadors Gràfics del FAD (adg-fad), i els guanyadors del Club de Creatius.
Un prestigiós jurat internacional format per 47 creatius de renom de 15 països europeus es reunirà al Disseny Hub Barcelona el 6 de novembre per deliberar quins seran els guanyadors d'aquesta edició, que es donaran a conèixer el dissabte 8 de novembre. El Grand Prix d'aquesta edició es farà públic durant la Festa de Clausura del Festival que tindrà lloc a la Fàbrica Moritz.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada