Neix a Barcelona l'European Creativity Festival
El Disseny HUB acull aquestes jornades que mostraran com la creativitat canvia el món
ARA Barcelona |
Els millors professionals de la creativitat, la innovació i el disseny
europeus se citaran al Disseny Hub Barcelona per mostrar a la primera
edició de l' European Creativity Festival com la creativitat pot canviar el món.
Els dies 6, 7 i 8 de novembre hi haurà conferències, tallers, premis i espais de networking
amb què l'Art Directors Club of Europe, impulsor de la trobada, vol
aplegar anualment als millors i més influents professionals europeus
d'aquestes disciplines per celebrar i premiar l'art de la creativitat,
el disseny gràfic i les noves solucions creatives.
Una de les propostes d'aquesta primera edició del Festival treballa en
el concepte Re-Designing Europe. En un món cada vegada més complex i
volàtil urgeix utilitzar la capacitat creativa per resoldre problemes
globals.
Sota aquest concepte, reconeguts professionals i equips creatius
visitaran el Festival per tal de mostrar com l'ús de la creativitat
provoca canvis, no només a la indústria de la comunicació sinó a les
relacions que estableixen els ciutadans entre si, els seus mecanismes de
protesta, el seu dia a dia o la seva manera de fer negocis o dissenyar.
A més, utilitzant el format japonès de presentacions PechaKucha, en què
cada ponent comparteix la seva proposta emprant només 20 imatges
projectades únicament durant 20 segons, el Festival també convida a
reconeguts professionals de la indústria creativa europea a compartir
les seves idees i visió sobre la creativitat amb el públic assistent.
Workshops
Els assistents al Festival podran participar també dissabte al matí a un dels cinc workshops programats. Learn By Funding with Goteo mostrarà les diverses formes existents de finançament col·lectiu. Co-Creation with Platoniq explorarà les diferents possibilitats de construir projectes en relació amb el bé comú.
The body point of view with Javier Tolja and Patrizia Boglione explicarà com, en siguem o no conscients, cada elecció a nivell de disseny ens canvia també físicament.
Data Visualization with Outliers
presentarà una aproximació multidisciplinària a la visualització
d'informació, on els participants aprendran l'art d'explicar una
història amb dades. I a Music to Watch with Trafalgar 13 es treballaran els processos creatius associats a la creació musical per a formats audiovisuals a través d'exemples reals.
ADC*E Awards
L'Art Directors Club of Europe (ADC*E) celebra aquest any en el marc
del European Creativity Festival la 23a edició dels Best of European
Design and Advertising - ADCE Awards, als quals opten més de 600
projectes creatius. Els Best of European Design and Advertising ADC*E
Awards és l'única competició internacional que reuneix en un mateix
certamen a les feines premiades a les competicions locals.
Les distincions que concedeix l'ADC*E es consideraran com a "premi de
premis", ja que totes les peces publicitàries que finalment són
reconegudes com les millors d'Europa han d'haver estat prèviament
guanyadores dels Or, Plata, Bronze o Shortlist a les competicions dels
clubs creatius dels seus respectius països d'origen.
Per exemple, en el cas d'Espanya, només poden participar als ADC*E
Awards els guanyadors dels premis Laus, organitzats per l'Associació de
Directors d'Art i Dissenyadors Gràfics del FAD (adg-fad), i els
guanyadors del Club de Creatius.
Un prestigiós jurat internacional format per 47 creatius de renom de 15
països europeus es reunirà al Disseny Hub Barcelona el 6 de novembre
per deliberar quins seran els guanyadors d'aquesta edició, que es
donaran a conèixer el dissabte 8 de novembre. El Grand Prix d'aquesta
edició es farà públic durant la Festa de Clausura del Festival que
tindrà lloc a la Fàbrica Moritz.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada