Joan Laporta guanya per golejada les eleccions del Barça a les xarxes socials
L'empresa de Terrassa Factory 129 ha analitzat la incidència dels quatre candidats a dirigir el FC Barcelona a Twitter i Facebook
Redacció | ND 17/07/2015 a les 09:49h
El candidat Joan Laporta Foto: Adrià Costa
Factory 129, Agència de Comunicació i Imatge, ha realitzat un breu anàlisi que com ha estat la campanya per les eleccions del Futbol Club Barcelona a la Xarxa. D'aquesta manera, s'ha analitzat l'activitat dels candidats (Josep Maria Bartomeu, Joan Laporta, Agustí Benedito i Toni Freixa), la interacció dels usuaris, i també l'evolució del nombre de mencions rebudes així com un anàlisi complet del sentiment.
L'estudi arriba a la conclusió que Joan Laporta guanyaria les eleccions si aquestes se celebressin a les xarxes socials. Així doncs, l'expresident blaugrana ha aconseguit més de 60.000 mencions dels usuaris, gairebé 11.000 interaccions a Twitter i prop de 45.000 interaccions a Facebook.
Aquesta és una dada gens menyspreable tenint en compte que qui el segueix just pel darrere és Josep Maria Bartomeu, amb 7.000 interaccions a Facebook i 8.500 a Facebook, i només el supera en les mencions, on treu 65.000 mencions. El problema de l'actual president del Barça és que la majoria de mencions que rep són negatives, i això provoca que no sigui positiu aquest alt nombre de mencions.
Els altres dos candidats, Agustí Benedito i Toni Freixa, no han tingut res a fer contra els dos principals candidats a ocupar la presidència del FC Barcelona pel que fa a les xarxes socials. Freixa i Benedito han viscut més aviat una lluita entre ambdós pel tercer lloc que no pas una lluita per assolir la victòria (sempre pel que a xarxes socials).
Finalment, també, cal esmentar el sentiment. Factory 129 ha analitzat el sentiment un per un de cadascun dels candidats a la presidència, i ha elaborat gràfics que mostren l'evolució d'aquest sentiment, que normalment es relaciona amb alguna declaració o algun esdeveniment concret.
Aquestes són les conclusions en detall per cadascun dels candidats:
Joan Laporta
Si les xarxes socials fossin els socis, hauria guanyat ja les eleccions. És mitjanament actiu, principalment a Twitter i Facdebook, i aconsegueix una bona resposta per part dels usuaris. Gaudeix d’un elevat nombre de seguidors, a diferència de la resta de candidats (excepte Bartomeu), que facilita la possibilitat d’interacció. En les mencions, té molt suport dels usuaris sobretot contra l’actual president, per Unicef i Qatar així com per la imputació de Bartomeu. Rep crítiques per part de seguidors dels altres candidats i també pel seu suport a Joan Oliver.
Josep Maria Bartomeu
Té menys suport a la xarxa que al carrer. És molt actiu a les xarxes i aconsegueix un acceptable nivell d'interaccions en comparació amb la resta de candidats. En les mencions és el que més rep, tant pel fet de Qatar, com per estar imputatpel cas Neymar, com per no aparèixer als Debats que es realizaven, entre d’altres. Tot i això rep suport d’usuaris que no volen que torni Laporta, o que creuen fermament que ha realitzat una bona gestió al capdavant del club.
Agustí Benedito
Tot i ser la segona vegada que es presenta, continua sense tenir prou suport. Això es veu en un baix nivell d'interaccions tot i una correcta activitat a la xarxa. També es comprova aquesta falta de coneixement per part dels usuaris en les mencions, mostrant la gran diferència entre els dos principals candidats i ell. Tot i així, les mencions solen ser amb un to positiu i de gent convençuda que ha de ser el president.
Toni Freixa
És el candidat que va donar la sorpresa amb els avals. Tot i que és actiu, no aconsegueix generar rebombori a la xarxa, que continua centrada en la lluita Bartomeu - Laporta. És el gran desconegut a la xarxa encara, fet que es pot comprovar tant en les interaccions rebudes com en l'evolució de seguidors o el nombre de mencions en comparació als altres candidats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada