dilluns, 17 d’octubre del 2016

Les consignes del Pep

Les consignes del Pep

Futbolistes del City expliquen a EL PERIÓDICO les instruccions de l'entrenador



Les consignes del Pep
REUTERS / PHIL NOBLE


POL GUSTEMS / MANCHESTER
Dilluns, 17 d'octubre del 2016 - 18:22 CEST
EL PERIODICO                                           
Pep Guardiola no té una vareta màgica. Potser ha rebut una vintena de preguntes aquests últims mesos sobre un suposat sortilegi aplicat sobre Raheem Sterling, “Rash”, com l'apoda el míster, que ha passat de ser escridassat per l'afició anglesa a oferir el millor futbol de la seva carrera. La resposta sempre ha sigut la mateixa. Un moviment cap enrere a la seva cadira de la sala de premsa, les dues mans en senyal de defensa i un clar: "No he fet res. Ha sigut ell”.
Evidentment, Sterling no s'ha despertat sol, però tampoc per inspiració divina. Guardiola insisteix repetidament als seus jugadors en petits detalls, des de la correcció de la posició del cos, a la cama amb què han de controlar o el moviment més necessari. La retenció d'aquests conceptes, que per persistents s'acaben assumint, està millorant els futbolistes del Manchester City que aquest dimecres visiten el Camp Nou.

EL MISSATGE A BRAVO


La consigna més repetida a Claudio Bravo és predictible. Tant que quan l'hi preguntem esbossa un somriure: “Crec que és notori. Que tracti d'enllaçar jugades des del darrere. Sortir jugant i intentar no abusar de la pilota llarga”. Al porter xilè el van fitxar per a això, i encara que sigui una de les seves principals qualitats reconeix la dificultat: “No és fàcil. Has de complementar-te amb moltes coses, però a la vegada és una cosa que a mi m'acomoda. Miro de fer-ho tan bé com puc i tampoc arriscar massa. L'important és mantenir sempre una sensació de tranquil·litat”.


"Pep em diu que tracti d'enllaçar jugades des d'enrere. Sortir jugant i intentar no abusar de la pilota llarga. No és fàcil, però és algo que a mi m'acomoda" (Bravo)

Si futbolistes consagrats han d'adaptar-se, els més joves reben un màster accelerat. Sobre la gespa John Stones és qui més instruccions recull. Pablo Maffeo reconeix estar aprenent moltíssim. “A mi el Pep m'ajuda sobretot amb pilota. Per exemple, em diu que he de controlar amb l'esquerra per tenir més temps per passar amb la dreta. I quan tinc la possessió conduir per fer el 2 contra 1”, explica el lateral de Sant Joan Despí. “Després, en el posicionament al camp, quan estem atacant a l'altre costat he de tancar l'esquena del meu central. Així no ens poden ficar una pilota entre tots dos”, diu. Maffeo té la lliçó apresa.

"AGAFA LA PILOTA I JUGA"


La complexitat de les ordres es transforma en senzillesa quan la situació ho requereix. Per exemple, un debut a la Premier League. El centrecampista Aleix García va jugar els seus primers minuts de Lliga contra el Bournemouth en la cinquena jornada. Abans de saltar al camp, les paraules del Pep van ser concises: “Que estigui tranquil, agafi la pilota i jugui. Que toqui el màxim de pilota possible”.

En aquesta parcel·la Guardiola no ha canviat. Fa set anys, quan va fer debutar a Marc Muniesa amb el Barcelona en un partit contra Osasuna, el missatge va ser gairebé idèntic. El recorda l'ara futbolista de l'Stoke City: “Just abans de sortir em va dir que fes el que sabia. Que agafés la pilota, que estigués tranquil, que tot aniria molt bé”.

MUNIESA I DEULOFEU


Al mes d'agost es van retrobar al Britannia Stadium, on el City va golejar 1-4. “Després del partit ens vam veure cinc minuts”, recorda Muniesa. “Ell va venir directe a la banqueta de l'Stoke després del xiulet final. Es va alegrar molt de veure'm i jo també. És una persona molt important per a mi en l'àmbit futbolístic. Em va preguntar per la família, per la filosofia futbolística anglesa i vam conversar sobre futbol”.
“M'ajuda sobretot amb pilota. Per exemple, em diu que he de controlar amb l'esquerra per tenir més temps per passar amb la dreta" (Pablo Maffeo)

Al Pep se l'escolta. Dins i fora del City. Més enllà dels conceptes tàctics, el seu discurs també arriba, per exemple, al vestidor de l'Everton. Divendres passat Guardiola va elogiar la figura de Gerard Deulofeu, a qui considerava un futbolista especial a qui se li havia recriminat, potser en excés, uns aspectes defensius que ja havia millorat.

QUATRE DERROTES EN TRES ANYS

Aquestes paraules van arribar al telèfon de l'extrem català: “Va ser un orgull. Em va posar molt content quan em van passar l'àudio. Sé que sóc bo en l'un contra un, però és veritat el que diu ell. Se m'ha criticat molt per aspectes de defensa. Si no ho hagués corregit no estaria a Primera”.
El Manchester City ha jugat contra el Barça quatre partits en els últims tres anys. Ha perdut tots quatre. Aquesta vegada serà la primera comptant amb el detallisme extrem de Guardiola.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada