El fabricant nord-americà de cotxes 100% elèctrics Tesla preveu anunciar abans que acabi l’any on instal·larà la seva primera fàbrica de bateries a Europa, coneguda com ‘gigafactory’. Segons que ha avançat TV3, ja hi ha hagut contactes de la multinacional amb el sector a Catalunya, que tindria possibilitats d’acabar acollint la planta. Espanya, Portugal, França, els Països Baixos o fins i tot els Bàltics han entrat en una cursa que s’haurà de resoldre abans que acabi l’any.
Tesla ja està construint una altra ‘gigafactory’ a Nevada (Estats Units) i preveu estar a ple rendiment el 2018. La planta nord-americana, tota sola, produirà tantes bateries de liti com les que es van produir a tot el món l’any 2013. Tesla preveu produir 500.000 cotxes a finals de la dècada. Per posar-los en marxa, necessita aquestes bateries de liti.
Notícies del dia
Cada matí rebreu les notícies del dia a la vostra bústia de correu
Precisament aquest divendres, Tesla ha obert una botiga efímera –’pop up’ stores- al Port Vell. La intenció de la companyia nord-americana de vehicles elèctrics és obrir una botiga estable abans d’acabar l’any a Barcelona.
La botiga efímera del Port Vell permetrà als visitants que s’hi acostin provar el model S, que té una autonomia de fins a 632 quilòmetres amb una sola càrrega, i també descobriran el model X amb una autonomia de fins a 565 quilòmetres i un ampli habitacle amb capacitat set adults i el seu equipatge. La marca, que comercialitza els seus vehicles a l’Estat des del desembre, té previst obrir una botiga permanent a la capital catalana i una altra a Madrid de cara a la segona meitat de l’any.
La ‘pop-up store’ de Tesla estarà a Barcelona durant gairebé dos mesos, des del 19 de maig i fins al 12 de juliol, de dilluns a diumenge. La companyia ja va triar la capital catalana per estrenar-se en un saló de l’automòbil a l’Estat i hi ha dur el model X i el model S. Tesla té 14 punts de recàrrega a l’estat espanyol i l’objectiu és acabar l’any amb 24.
El preu no és a l’abast de totes les butxaques: entre 80.000 euros per a l’S i 95.000 per a l’X. Pel que fa a connectivitat, Tesla té la pantalla més gran del mercat de l’automòbil: 17 polzades; i el software es va actualitzant igual que ho fan les aplicacions d’un mòbil. Les portes s’obren com si fos un falcó, cap amunt, i si hi ha un cotxe aparcat a prop les portes modifiquen la seva trajectòria per no donar-li un cop.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]