divendres, 30 de juny del 2017

Esteve Pintó: "Volem aconseguir una marca catalana mundial"

Economia

Esteve Pintó: "Volem aconseguir una marca catalana mundial"



per Redacció 30/06/2017 
elMón                                               


Nascut el 1960 a Fonollosa, Esteve Pintó és gerent del Grup Aquacenter i coneix com pocs la realitat de l'empresa catalana, especialment la de les pimes. A més de ser el president de Ben Fet, una iniciativa que té per objectiu promoure les empreses catalanes sota una mateixa marca de quelitat, aquest empresai català, presideix també Pimec a la Catalunya Central i Promineria. Amb ell parlem del nou projecte que vol convertir els productes catalans en marques de primer nivell.


Què és la certificació Ben Fet? 
 
Arran de la globalització i la situació econòmica que patíem fa quatre anys, un grup d'empresaris ens vam plantejar crear una nova iniciativa que generés un canvi sense precedents. L'estratègia es basa en la idea de valorar els productes, els serveis i les empreses catalanes i així va néixer la idea de Ben Fet.
 
 
I en què es distingeix aquesta catalogació? 
 
La marca distingeix empreses, serveis i productes de qualitat que apostin per generar riquesa en el territori i una vinculació social. Ara per ara, un total de 80 empreses de tot tipus formen part de Ben Fet amb un doble objectiu; certificar els productes i fer campanyes per conscienciar a la ciutadania sobre la importància de la seva compra. S'ha de ser conscient que quan una persona compra, decideix el país que vol i incideix directament en l'economia del lloc on viu. L'impacte és diferent si compra productes de Catalunya o de fora.
 
 
Quines són les principals empreses de Ben Fet?
 
Ara per ara les empreses més nombroses són les agroalimentàries, però n'hi ha d'àmbit molt divers: mèdics, serveis, però la idea és crear una marca 'Made in Catalonia'.
 
 
Us plantegeu fer una identificació 'Made in Catalonia'? 
 
La idea és afagar les empreses que tenen un bon reconeixement dins i fora de Catalunya, fer augmentar l'autoestima de la resta i llançar al món la marca catalana. Actualment Catalunya no té marca i hi ha moltes regions i països que sí que en tenen. A Europa la marca està integrada més per regions que per països a nivell comercial i cultural, en aquest sentit existeixen regions amb marca pròpia. Nosaltres volem aconseguir una marca mundial.
 
 
 
A escala internacional, en quins àmbits poden competir els productes catalans? 
 
En tots, a Catalunya cada dia es fan milers de productes de gran qualitat en totes les àrees de serveis: tèxtil, maquinària, equipaments, serveis, mutual... Fins ara es comprava per preu i per gust, però mai per origen. Quan compres per lloc d'origen apostes pels llocs de treball, pel retorn social i pel país.
 
 
Quines característiques han de reunir les empreses que volen formar part del Ben Fet? 
 
Han de complir tres requisits: primer el compromís de l'empresa amb el territori on s'instal·la, en segon lloc certificar el percentatge de la producció que s'ha fet a Catalunya i finalment complir els estàndards de qualitat.
 
 
Ara és un bon moment per impulsar un projecte com aquest? 
 
Catalunya ara està de moda i ho tenim tot de cara per fer una certificació com el Ben Fet. La marca Barcelona és reconeguda internacionalment, igualment com ho és el Barça i Catalunya també té ressò internacional per tot el procés que està vivint.
 
 
Teniu alguna campanya en marxa? 
 
Tenim en marxa un conveni de col·laboració amb una associació com la nostra, però a la Bretanya francesa. El pacte ens permet tenir productes del Ben Fet als supermercats Carrefour i Auchan de la Bretanya francesa durant tota una setmana i els productes que tinguin acceptació es quedaran inclosos en els lineals de les dues cadenes a tot França. També tenim un altre pacte amb els restaurants Eureka per promoure els productes d'aquí.
 
 
Quina és la radiografia de l'empresa catalana? 
 
La majoria són pimes i estan en un bon moment, ja que han trobat l'equilibri entre el consum i la producció. Hi ha un cert optimisme perquè hi ha creixement en l'economia i això es reflecteix a l'hora de comprar. Ara és un bon moment per créixer a nivell intern i en les exportacions. Estem detectant una tendència de disminució cap a la marca blanca. La marca blanca va irrompre amb força als grans supermercats, per als qui buscaven preu, ara que l'economia ha millorat i hi ha una millor conscienciació cap al consum de qualitat, s'està minimitzant la compra de marca blanca.
 
 
Quin és el mercat dels productes catalans? 
 
Les importacions i les exportacions estan al 50%, el que és molt bona notícia. La globalització és una amenaça, però també una oportunitat que s'ha d'aprofitar. A través de Ben Fet se li donaran als productes catalans una visibilitat que no tenien. I ho farem a partir de tres branques: Els associats del Ben Fet, la distribució i els consumidors.
 
 
En l'actual context polític, Ben Fet pot ser objecte de boicot a Espanya? 
 
No, i si ho fan, van molt desencaminats. Ben Fet no té cap ideologia política, vol incidir en què si fomentes el consum dels productes de la teva zona, tens un millor retorn, però no vol dir cap tipus de boicot dels d'aquí cap als d'allà. És una promoció dels productes d'aquí sense detriment dels productes d'Espanya i qualsevol connotació que se li vulgui donar és errònia.
 
 
En una eventual independència de Catalunya, quin serà el paper de Ben Fet? 
 
El mateix que si no ho és. Catalunya és una de les economies més grans pel que fa a territori i ara està en una situació favorable per iniciatives d'aquest tipus. Això es produeix per tenir una població alineada cap a un projecte de país, al voltant del 50% creu que el país necessita una nova orientació i el moviment de comprar productes elaborats aquí és creixent i comprensible pel retorn que té. A més, tenim un Parlament alineat en aquest procés i els empresaris en sortiran reforçats.


Descobreix més sobre Ben Fet.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada