coronavirus
Més acomiadaments temporals a 'El Periódico'
Antoni Maria PiquéBarcelona. Dilluns, 23 de març de 2020
1 minut
L'editora d'El Periódico de Catalunya, El
Periódico SL, part del Grup Prensa Ibérica, ha anunciat avui al Comitè
d'Empresa que presentarà un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) sobre la plantilla del diari. El Comitè ho ha anunciat avui als treballadors per correu electrònic.
El motiu de l'ERTO són "causes productives", relacionades amb la "situació extraordinària" i la "caiguda brusca de demanda" originada pel Covid-19, segons el correu electrònic del Comitè als treballadors.
El nou expedient substituirà al vigent, que vencia a finals de juliol. L'empresa no ha donat més detalls dels seus plans i ha emplaçat al Comitè a dilluns que ve per constituir la comissió negociadora. La notícia l'ha avançat Metrópoli Abierta.
Els mitjans de comunicació pateixen la sobtada anul·lació de campanyes publicitàries a causa del confinament derivat de la crisi del coronavirus. L'Associació de Mitjans d'Informació (AMI) apunta a una retallada d'ingressos per aquest concepte de fins al 75% o 80%, segons va dir a El País el president d'aquesta patronal, Antonio Fernández Galiano.
La previsió per a l'abril és una reducció de la facturació publicitària d'un 50%, segons Galiano. Les repercussions es deixaran sentir també entre els impressors, distribuïdors i punts de venda. "El sector de mitjans no és tan gran, i menys el dels diaris [impresos]. Si hi ha voluntat política, tampoc cal injectar moltíssims diners", ha afegit.
El motiu de l'ERTO són "causes productives", relacionades amb la "situació extraordinària" i la "caiguda brusca de demanda" originada pel Covid-19, segons el correu electrònic del Comitè als treballadors.
El nou expedient substituirà al vigent, que vencia a finals de juliol. L'empresa no ha donat més detalls dels seus plans i ha emplaçat al Comitè a dilluns que ve per constituir la comissió negociadora. La notícia l'ha avançat Metrópoli Abierta.
Els mitjans de comunicació pateixen la sobtada anul·lació de campanyes publicitàries a causa del confinament derivat de la crisi del coronavirus. L'Associació de Mitjans d'Informació (AMI) apunta a una retallada d'ingressos per aquest concepte de fins al 75% o 80%, segons va dir a El País el president d'aquesta patronal, Antonio Fernández Galiano.
La previsió per a l'abril és una reducció de la facturació publicitària d'un 50%, segons Galiano. Les repercussions es deixaran sentir també entre els impressors, distribuïdors i punts de venda. "El sector de mitjans no és tan gran, i menys el dels diaris [impresos]. Si hi ha voluntat política, tampoc cal injectar moltíssims diners", ha afegit.
LA CRISI DE LA PREMSA
La compra de Zeta fa Prensa Ibérica el primer grup català de premsa
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada