Política
Adif no dóna dades de passatgers per estacions des del 2011.
Segòvia, 348 passatgers: La veritat sobre l'AVE
18/01/2015
El Temps
Madrid es nega a fer públiques les xifres de
passatgers per estacions d'AVE des del 2011 i es limita a donar el
tràfic total. Pretén amagar els pèssims resultats de bona part de les
estacions que ha construït els darrers anys. Però EL TEMPS ha tingut
accés a les xifres en exclusiva. Aquest dijous, l'apagada informativa
sobre l'alta velocitat arribarà al Congrés dels Diputats
Les darreres informacions oficials són de l'any 2011, i a partir d'aquest any no és possible trobar aquestes dades ni tan sols en les memòries econòmiques d'Adif i Renfe. Malgrat les traves, EL TEMPS publica aquesta setmana en exclusiva les dades de 2013 i 2014 de passatgers d'AVE en cadascuna de la trentena d'estacions, una informació que Madrid vol ocultar perquè fa més evident la gran mentida que a hores d'ara permet a l'Estat invertir el 2015 1.000 milions d'euros per fer noves estacions d'AVE.
Segòvia, Tardineta (Osca), Antequera i Requena s'emporten la palma en la llista d'infraestructures fantasma, amb 348, 449, 3.147 i 7.122 passatgers que han pujat a l'AVE en aquestes estacions el 2014. De la resta d'estacions, només València, Màlaga, Saragossa i Sevilla estan entre 1-1,5 milions de passatgers, Barcelona arriba als 2,5 i Madrid als 6,8 milions de viatgers que pugen en aquesta estació.
EL TEMPS també posa de manifest la trampa que fa Adif per engreixar les xifres del servei d'alta velocitat, incloent en el mateix paquet el servei d'ALVIA, que Foment considera alta velocitat, i presenta els passatgers globals d'AVE i llarga distància tot i que són serveis diferents.
El grup parlamentari de CiU presentarà aquest dijous una pregunta al Congrés dels Diputats per tal de demanar explicacions sobre el fet que les dades desglossades per estacions hagin desaparegut de la informació pública des del 2011, alhora que sol·licitarà totes les dades referents a la prestació del servei d'AVE, com la rendibilitat de cada línia i la despesa de cada estació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada