DAKAR 2015
El Dakar més exigent arrenca a Buenos Aires
L'organització del Dakar recupera l'etapa marató per als automòbils i planteja un recorregut pensat per trencar el ritme dels participants jornada rere jornada
Una nova aventura dakariana arrenca el 4 de gener a Buenos Aires AFP
Laura Ramos
SPORT
2015.01.03 | 21:02 H.
Nani Roma liderarà l'exèrcit de Mini -10 en total comptant amb les estructures privades- en un raid especialment innovador per als cotxes. No només s'estrenaran a Bolívia, també en una etapa marató que torna al Dakar per posar a prova la resistència dels més valents. Sense més assistència que la dels propis competidors i amb la dificultat afegida de les extenses dunes de camí a Iquique, els automòbils viuran les seves hores més dures després de la jornada de descans.
Les motos, que ja saben el que és una etapa marató a Sud-amèrica, no hauran de fer front a grans novetats, però sí a un terreny pensat per dificultar el ritme de carrera. De fet, els canvis seran constants en un recorregut que alternarà pistes pedregoses amb inacabables extensions de sorra i dunes. De Buenos Aires a Buenos Aires passant per la carretera de major altitud de Sud-amèrica i per una segona jornada que serà, només començar, la més llarga de tot el raid. Tot està pensat per complicar la vida als pilots més temeraris del planeta.
Marc Coma serà, com Nani Roma, el gran favorit a la victòria final després d'haver conquistat el 2014 la seva quarta corona dakariana. Cerca la cinquena i la catorzena consecutiva de la marca KTM, que comptarà també amb Jordi Viladoms, Ruben Faria i Sam Sunderland per frenar l'ímpetu dels joves equips d'Honda i Yamaha. Peugeot, en cotxes, serà la gran alternativa a Mini amb Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel i Cyril Després al volant.
El francès, que l'any passat va tractar de doblegar KTM des del manillar d'una Yamaha, debutarà a les quatre rodes. Els nous DK 2008 de Peugeot seran la gran incògnita del raid més exigent del món. Pràcticament sortits de la fàbrica, els cotxes de la marca francesa buscaran donar la sorpresa en una competició en la qual gairebé sempre guanyen els mateixos: Mini i KTM. O, almenys, en els últims anys. El 17 de gener se sabrà si l'hegemonia segueix un any més.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada