La Plataforma per la Llengua presenta el seu cava per normalitzar el català
"Volem ser referents del que hauria de ser normal, com l'ús de la llengua", reivindica Manel Prat, cap del departament de màrqueting de Bonpreu-Esclat
La Plataforma per la Llengua ha presentat aquest dimecres, 12 de desembre, la cinquena edició del seu cava a l'Esclat de Sant Cugat.
La beguda, produïda per Sumarroca i distribuïda pel grup Bon
Preu-Esclat, destina part dels beneficis a la normalització del català.
Òscar Escuder, president de Plataforma per la Llengua, ha destacat "tothom qui compra el cava aporta el seu gra de sorra per la normalització del català". "Ens agradaria no haver d'existir i que el català no fos una anomalia després de tants anys de suposada democràcia", ha apuntat Escuder, que ha recordat que enguany l'entitat celebra els 25 anys de vida. El president ha assenyalat el valor "social, gastronòmic i artístic" d'aquest cava. "El 2001 hi havia el 3% de vins i caves en catala i ens vam fixar l'objectiu de millorar-ho. El 2003 ja n'hi havia mes del 90%", ha apuntat Escuder per posar de relleu la tasca que es fa des de la Plataforma per la Llengua.
"Volem ser referents del que hauria de ser normal, com l'ús de la llengua, on encara hi ha camps endarrerits com és la gran distribució", ha reivindicat Manel Prat, cap del departament de màrqueting de Bonpreu-Esclat, que també ha volgut emfatitzar la "sensibilitat del grup pels productors i pagesos" del territori". "Aquest cava és per una causa bona i justa", ha afegit Prat.
El cava, que té una primera tirada de 10.000 unitats, està fet amb les varietats xarel·lo, macabeu, parellada i un toc de chardonnay. El dibuix de la botella està creat per l'artista Perejaume, a partir d'un treball fet fa uns anys per la Plataforma per la Llengua. El dibuix representa les corbes de nivell del Turó de l'Home i la forma recorda a una llengua.
Òscar Escuder, president de Plataforma per la Llengua, ha destacat "tothom qui compra el cava aporta el seu gra de sorra per la normalització del català". "Ens agradaria no haver d'existir i que el català no fos una anomalia després de tants anys de suposada democràcia", ha apuntat Escuder, que ha recordat que enguany l'entitat celebra els 25 anys de vida. El president ha assenyalat el valor "social, gastronòmic i artístic" d'aquest cava. "El 2001 hi havia el 3% de vins i caves en catala i ens vam fixar l'objectiu de millorar-ho. El 2003 ja n'hi havia mes del 90%", ha apuntat Escuder per posar de relleu la tasca que es fa des de la Plataforma per la Llengua.
"És alucinant que encara no s'etiqueti tot en català"Josep Puig, director general de Sumarroca, ha explicat en aquests cinc anys han "promocionat el producte i fidelitzat els clients" amb la voluntat de "potenciar la llengua". "És alucinant que encara no s'etiqueti tot en català o que hi hagi pàgines web d'aquí que no estiguin en català". "Esperem que serveixi modestament per la llengua i demostra el compromís de la família Sumarroca amb Catalunya".
"Volem ser referents del que hauria de ser normal, com l'ús de la llengua, on encara hi ha camps endarrerits com és la gran distribució", ha reivindicat Manel Prat, cap del departament de màrqueting de Bonpreu-Esclat, que també ha volgut emfatitzar la "sensibilitat del grup pels productors i pagesos" del territori". "Aquest cava és per una causa bona i justa", ha afegit Prat.
El cava, que té una primera tirada de 10.000 unitats, està fet amb les varietats xarel·lo, macabeu, parellada i un toc de chardonnay. El dibuix de la botella està creat per l'artista Perejaume, a partir d'un treball fet fa uns anys per la Plataforma per la Llengua. El dibuix representa les corbes de nivell del Turó de l'Home i la forma recorda a una llengua.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada