9-N ALTERNATIU
Els 5 tipus de voluntaris per a la jornada del 9-N
Les persones que volen ajudar a fer realitat la jornada de participació tindran fins a cinc formes de fer-ho i el dia 30 se'ls informarà quina se'ls encomanarà
O. MARCH / R. TUGAS Barcelona |
Aquest dimecres al matí, ja hi havia 30.231 voluntaris
inscrits per fer possible la jornada de participació del 9-N, una
quantitat molt superior als 20.000 que inicialment reclamava el Govern.
Aquest èxit de convocatòria ha permès incrementar el nombre dels locals
de participació inicialment establerts. Ara bé, no tothom tindrà les
mateixes tasques, tal com es detalla en el web per a les inscripcions, sinó que hi haurà cinc tipus de voluntaris (el dia 30 s'informarà a cadascú quina és la tasca assignada):
- Membres de les meses:
ja siguin presidents o locals de mesa, hauran d'identificar les
persones que volen participar, registrar-les, facilitar el dipòsit de
les paperetes a l'urna, comptabilitzar les paperetes de les diferents
opcions una vegada hagi finalitzat la jornada de participació, signar
l'acta de la jornada de participació i preparar la documentació de la
jornada de participació un cop hagi finalitzat. Al seu torn, el
president o presidenta haurà d'estendre l'acta de la jornada de
participació i solucionar les incidències que ocorrin.
- Gestor de mesa:
haurà de comprovar que el material de participació està disposat
adequadament, donar suport a la constitució de les meses i
prestar-les-hi suport durant la jornada, informar de les dades de
participació a les 13 hores i a les 18 hores i comunicar els resultats
provisionals al Centre de Recollida d'Informació un cop finalitzada
l'avaluació provisional, recollir la documentació i la còpia de l'acta
de la jornada de participació ciutadana de cadascuna de les meses
assignades un cop finalitzada l'avaluació provisional i lliurar-la al
coordinador del procés de participació, custodiar el full de transmissió
de dades de cadascuna de les meses fins a la mitjanit del dia de
l'avaluació definitiva i regular les cues d'accés a les meses de
participació i resoldre incidències que estiguin al seu abast.
- Coordinador del procés de participació:
n'hi haurà als locals amb diversos punts de votació i haurà de
coordinar els gestors, comprovar que hi siguin tots abans de la
constitució de les meses de participació i suplir possibles absències,
disposar de la llista de telèfons dels voluntaris suplents i
mobilitzar-los si calgués, organitzar les cues que es puguin ocasionar
en l'accés a les meses, recollir la documentació del procés de
participació de tots els gestors de mesa del local i lliurar-los a la
persona responsable, i comunicar qualsevol incidència que afecti el
normal desenvolupament de la jornada o problemes d'ordre públic als
cossos de seguretat.
- Voluntari suplent:
Hauran d'estar disposats a donar cobertura a les possibles
incidències que puguin sorgir relacionades amb els membres de les meses
(president o vocals) i als gestors de mesa .
- Coordinadors dels espais de participació:
Són els màxims responsables dels locals, els obriran i tancaran, i
s'encarregaran de les indicacions i senyalitzacions i de coordinara la
seguretat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada