Opinió.
31/12/2014
Cervesa contra el cava
"La ruptura emocional que tants esquinçaments de vestidures provoca a Madrid, ara va i són ells mateixos els qui la racionalitzen comercialment"
El brindis de la nit de Cap d'Any que faran els presentadors dels
grups de comunicació Atresmedia i Mediaset no es farà amb cava, sinó amb
cervesa. La iniciativa, que va començar el 2012, s'extén ara fins a la
Televisió de Galícia. En total seran nou els canals privats de televisió
espanyola que aquest any no brindaran amb cava, entre ells Antena3, la
Sexta, Telecinco i Cuatro. Evidement qualsevol producte comercial té
dret a fer publicitat en el mitjà que vulgui, com és el cas de la
cervesa. Però un canvi d'aquesta mena es fa sempre sobre una certa
demanda sociològica, i és en aquest punt on apareix el síntoma d'una
certa animadversió espanyola contra el cava. Una animadversió que té
flaire d'anticatalanisme implícit. La ruptura emocional que tants
esquinçaments de vestidures provoca a Espanya, ara va i són ells
mateixos els qui la racionalitzen comercialment. La sobirania política
no acaba de rutllar, però la cultural ja ens la fan des de Madrid. I ja
se sap que la cultura sempre precedeix la política.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada