Guardiola, ambaixador de les comarques gironines a Alemanya
El tècnic del Bayern divulgarà el territori com a destí turístic
ACN | ND 14/12/2014 a les 09:45h
L'exentrenador
de Barça i actual tècnic del Bayern de Munic, Pep Guardiola, farà
d'ambaixador de la destinació de Girona. El Patronat de Turisme Costa
Brava Girona ha organitzat per al 9 de febrer una acció a Munic per
donar a conèixer la destinació i l'oferta específica de turisme de
natura i de negocis. Segons explica el director del patronat, Ramon
Ramos, Guardiola es va avenir de seguida a col·laborar. "Vam creure que
era oportú convidar-lo perquè és un referent molt potent de Catalunya a
Alemanya, un mercat prioritari per a nosaltres", ha declarat. Guardiola
estarà acompanyat per una de les primeres espases de la cuina mundial,
el xef Joan Roca, que farà el sopar per a més de 200 convidats.
El mercat alemany ha estat tradicionalment un dels punts forts d'atracció de turistes per a les comarques gironines, sobretot a la Costa Brava. Amb la crisi, però, el nombre de turistes germànics que visiten la destinació havia reculat. Segons dades del Patronat de Turisme, aquesta situació s'ha redreçat en els darrers anys. Per exemple, el 2013 va créixer un 22% el nombre de turistes alemanys que van visitar Girona i el 2014 es tancarà, aproximadament, amb un augment entorn al 15%.
Això fa que des del patronat s'hagin marcat el mercat alemany com a prioritari per al 2015, juntament amb el mercat francès. Segons destaca el director del patronat, malgrat l'augment de visitants, encara hi ha molts alemanys que no coneixen la destinació. "Tot i que portem dos anys de recuperació, sabem que aproximadament el 50% dels alemanys no coneixen Girona", ha reconegut. Per això, han organitzat per al proper 9 de febrer una acció "molt potent" -en paraules de Ramos- per donar a conèixer Girona i els seus atractius.
"No ha calgut cap negociació, ha estat tot molt fàcil"
Per a fer-ho, el patronat ha pensat en Pep Guardiola per ser una persona que, en poc temps a Alemanya, s'ha guanyat la confiança i l'estima dels germànics. "No ha calgut cap negociació, ha estat tot molt fàcil perquè és una persona sempre disposada a treballar pel país i per la seva gent", ha defensat Ramos. L'exentrenador del Barça ja ha donat altres mostres de compromís amb Catalunya, com el fet de defensar el procés sobiranista (va votar el passat 9 de novembre a Barcelona).
Guardiola no només assistirà a la presentació genèrica que des del patronat faran de la destinació davant de premsa especialitzada i operadors turístics, sinó que també farà una roda de premsa al final de la jornada, que es farà a l'hotel Kampinsi de Munich.
El cuiner Joan Roca, també és ambaixador
Guardiola no serà l'única cara coneguda de la jornada, ja que el patronat viatja a Alemanya acompanyat d'una de les primeres espases de la cuina mundial, el xef del Celler de Can Roca, Joan Roca. El cuiner ja ha fet d'altres accions turístiques per contribuir a difondre els atractius de la zona, especialment a Londres coincidint amb l'entrega dels premis Restaurant Magazine als 50 millors establiments del món. En aquesta passada edició, el restaurant gironí va baixar de la primera a la segona posició.
El xef del Celler també serà present a la roda de premsa -juntament amb l'extècnic blaugrana- i, a més, serà l'encarregat de cuinar per als més de 200 convidats.
Prop de 50 empresaris gironins
El Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha pensat aquesta acció per fer-la de la mà dels empresaris turístics gironins. Per això, a Alemanya viatjaran prop d'una cinquantena d'empresaris que volen donar a conèixer els seus productes i establiments directament als operadors i 'partners' alemanys. Per això, a banda de la presentació genèrica de la destinació, s'han organitzat sessions de treball segmentades per presentar els productes de turisme de natura i turisme de negocis. "Creiem que és clau que a totes les sortides hi anem de la mà dels empresaris", ha valorat Ramos.
Durant l'acte de Munic també s'aprofitarà per fer una presentació dels productes 'Girona Excel·lent', un projecte impulsat per la Diputació de Girona per escollir aquells productes que destaquen per la seva qualitat en àmbits com l'oli, el vi, les anxoves, les galetes, els fesols o la poma.
Després de l'acció a Munic, el patronat ha organitzat per al dia 10 una presentació de la destinació per a premsa especialitzada al restaurant que el xef Paco Pérez (Miramar de Llançà, dos estrelles Michelin) té a Berlín.
L'endemà, el dia 11, es conclourà l'acció a Hamburg on es faran, novament de la mà dels empresaris gironins, les presentacions segmentades dels productes de natura i turisme de negocis als operadors alemanys.
El mercat alemany ha estat tradicionalment un dels punts forts d'atracció de turistes per a les comarques gironines, sobretot a la Costa Brava. Amb la crisi, però, el nombre de turistes germànics que visiten la destinació havia reculat. Segons dades del Patronat de Turisme, aquesta situació s'ha redreçat en els darrers anys. Per exemple, el 2013 va créixer un 22% el nombre de turistes alemanys que van visitar Girona i el 2014 es tancarà, aproximadament, amb un augment entorn al 15%.
Això fa que des del patronat s'hagin marcat el mercat alemany com a prioritari per al 2015, juntament amb el mercat francès. Segons destaca el director del patronat, malgrat l'augment de visitants, encara hi ha molts alemanys que no coneixen la destinació. "Tot i que portem dos anys de recuperació, sabem que aproximadament el 50% dels alemanys no coneixen Girona", ha reconegut. Per això, han organitzat per al proper 9 de febrer una acció "molt potent" -en paraules de Ramos- per donar a conèixer Girona i els seus atractius.
"No ha calgut cap negociació, ha estat tot molt fàcil"
Per a fer-ho, el patronat ha pensat en Pep Guardiola per ser una persona que, en poc temps a Alemanya, s'ha guanyat la confiança i l'estima dels germànics. "No ha calgut cap negociació, ha estat tot molt fàcil perquè és una persona sempre disposada a treballar pel país i per la seva gent", ha defensat Ramos. L'exentrenador del Barça ja ha donat altres mostres de compromís amb Catalunya, com el fet de defensar el procés sobiranista (va votar el passat 9 de novembre a Barcelona).
Guardiola no només assistirà a la presentació genèrica que des del patronat faran de la destinació davant de premsa especialitzada i operadors turístics, sinó que també farà una roda de premsa al final de la jornada, que es farà a l'hotel Kampinsi de Munich.
El cuiner Joan Roca, també és ambaixador
Guardiola no serà l'única cara coneguda de la jornada, ja que el patronat viatja a Alemanya acompanyat d'una de les primeres espases de la cuina mundial, el xef del Celler de Can Roca, Joan Roca. El cuiner ja ha fet d'altres accions turístiques per contribuir a difondre els atractius de la zona, especialment a Londres coincidint amb l'entrega dels premis Restaurant Magazine als 50 millors establiments del món. En aquesta passada edició, el restaurant gironí va baixar de la primera a la segona posició.
El xef del Celler també serà present a la roda de premsa -juntament amb l'extècnic blaugrana- i, a més, serà l'encarregat de cuinar per als més de 200 convidats.
Prop de 50 empresaris gironins
El Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha pensat aquesta acció per fer-la de la mà dels empresaris turístics gironins. Per això, a Alemanya viatjaran prop d'una cinquantena d'empresaris que volen donar a conèixer els seus productes i establiments directament als operadors i 'partners' alemanys. Per això, a banda de la presentació genèrica de la destinació, s'han organitzat sessions de treball segmentades per presentar els productes de turisme de natura i turisme de negocis. "Creiem que és clau que a totes les sortides hi anem de la mà dels empresaris", ha valorat Ramos.
Durant l'acte de Munic també s'aprofitarà per fer una presentació dels productes 'Girona Excel·lent', un projecte impulsat per la Diputació de Girona per escollir aquells productes que destaquen per la seva qualitat en àmbits com l'oli, el vi, les anxoves, les galetes, els fesols o la poma.
Després de l'acció a Munic, el patronat ha organitzat per al dia 10 una presentació de la destinació per a premsa especialitzada al restaurant que el xef Paco Pérez (Miramar de Llançà, dos estrelles Michelin) té a Berlín.
L'endemà, el dia 11, es conclourà l'acció a Hamburg on es faran, novament de la mà dels empresaris gironins, les presentacions segmentades dels productes de natura i turisme de negocis als operadors alemanys.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada