dimarts, 10 de maig del 2016

L'enorme impacte econòmic de les competicions de motor a Catalunya

Indústria

​L'enorme impacte econòmic de les competicions de motor a Catalunya

Els Grans Premis i les competicions del motor a Catalunya tenen un impacte econòmic de 340 milions d’euros

Aquest impacte, corresponent a dades del 2015, genera l’equivalent a un total de 4.423 llocs de treball

| 09/05/2016 a les 17:38h

La seu del Col·legi d’Economistes de Catalunya a Barcelona ha acollit aquest migdia la presentació de l’impacte econòmic dels Grans Premis de Fórmula 1 i MotoGP i de la resta de competicions de motor a Catalunya coincidint amb el 25è aniversari del Circuit de Barcelona-Catalunya.

Vicenç Aguilera, president del Circuit de Barcelona-Catalunya i del Clúster de la Indústria de l’Automoció de Catalunya i Manel Arroyo, director general de Dorna Sports han participat en un acte que ha estat moderat per Jaume Alonso-Cuevillas, membre de la Comissió d’Economia i Finances de l’Esport del Col·legi d’Economistes de Catalunya.
 
La roda de premsa d'avui Foto: CEC

L’impacte econòmic total de les competicions esportives del Circuit de Barcelona-Catalunya considerant la despesa directa, l’impacte indirecte i l’impacte sobre el valor afegit és de 340 milions d’euros, el 48,1% dels quals prové de la Fórmula 1 (163 milions d’euros), el 28,5% de MotoGPTM (97 milions d’euros) i la resta d’altres competicions del calendari (80 milions d’euros).

Aquest impacte es calcula segons l’acumulat de la despesa directa dels assistents en concepte d’entrades, transport, allotjament, restauració, compres, activitats d’oci i d’altres; l’impacte que té aquesta despesa directa sobre la resta de sectors de l’economia catalana distribuït en les 10 branques d’activitat econòmica existent a les taules input-output realitzades per l’Institut d’Estadística de Catalunya i l’impacte que la despesa provoca a efectes de la remuneració dels assalariats i la resta de factors productius.

Pel que fa als llocs de treball generats, es calcula que són un total de 4.423: 2.146 de la Fórmula 1, 1.245 de MotoGP i 1.032 d’altres competicions. La mitjana de despesa dels espectadors supera els 1.000€ en el cas de la Fórmula 1, sobrepassa els 500€ per a la MotoGP i és d’uns 250€ en el conjunt de la resta de competicions. També destaca que el 2016 es celebraran 16 proves al Circuit de Barcelona-Catalunya, que el 2015 va estar ocupat 332 dies i va rebre 570.000 espectadors.

Pel que fa a la despesa total a la ciutat de Barcelona, el càlcul és de 40,1 milions d’euros, dels quals 28 corresponen als espectadors de la Fórmula 1 i 12 als de MotoGP. Gairebé la meitat d’aquesta despesa es destina a l’allotjament (46,3%). D’altra banda, el 75% de les despeses totals en activitats d’oci i allotjaments es concentren a Barcelona, mentre que només s’hi fan el 43,5% de les compres.

Pel que fa al perfil d’espectador, aquest presenta diferències en funció de si és de la Fórmula 1 o de MotoGP. En la Fórmula 1 el 52,% dels espectadors provenen d’altres països, el 21,3% són catalans i el 25,7% de la resta d’Espanya. En la MotoGP els percentatges segueixen justament la tendència oposada amb un 54,4% d’espectadors catalans, 31,3% d’altres països i 14,3% de la resta d’Espanya. L’estudi també conclou que els espectadors internacionals de Fórmula 1 s’estan a Catalunya una mitjana de 4,2 dies i els de MotoGP 3,9 dies, mentre que els residents a la resta d’Espanya s’hi estan una mitjana de 3,3 dies en el cas dels fans de la Fórmula 1 i de 3,4 dies en MotoGP.

D’altra banda, més del 65% dels espectadors de Fórmula 1 s’allotja en hotels i hostals, mentre que en el cas de MotoGPTM el percentatge és del 56%. En Fórmula1 el 18% ho fa en apartaments i el 6% en residències d’amics o familiars, mentre que en MotoGPels  percentatges són del 13% en apartaments i del 14,4% en residències d’amics i familiars.

A més, el 64,2% dels espectadors de Fórmula 1 que paguen allotjament ho fan a establiments de Barcelona ciutat, un percentatge que baixa fins el 45,7% en el cas dels fans de MotoGPTM. En Fórmula 1 els espectadors s’allotgen en un 13,2% al Maresme i en gairebé el 12% entre el Vallès Oriental i el Vallès Oriental, mentre que en MotoGP el 20,3% ho fa al Maresme i més del 17% al Vallès.

Una altra dada d’interès és que el 53% dels espectadors de Fórmula 1 i un 46% de MotoGP assisteix al Circuit en parella, el 14% de Fórmula 1 i el 15,2% de MotoGP ho fa en grups de 3 persones, mentre que l’11% de Fórmula 1 i menys del 8% en MotoGP hi va sol. El 21% restant en Fórmula 1 i més del 30% en el cas de la MotoGP hi va en grups de 4 o més persones.

L’informe presentat avui ha estat elaborat en base a dades secundàries i a 3.199 entrevistes online als espectadors de Fórmula 1 i MotoGP.

Contingut relacionat

BAIC BJEV, mostra les primeres imatges del seu Superesportiu elèctric

Cap comentari

08/04/2016

El primer megacamió català ja és una realitat

6 comentaris

05/04/2016

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada