dimecres, 8 de febrer del 2017

'The New York Times' elogia la vida senzilla de Márquez

PROJECCIÓ MUNDIAL

'The New York Times' elogia la vida senzilla de Márquez

                                                 
'The New York Times' elogia la vida senzilla de Márquez
Dimecres, 8 de febrer del 2017 - 22:16 CET
  EL PERIODICO                                         
'The New York Times' elogia la vida senzilla de Márquez
Marc Márquez, pentacampió del món de motociclisme i actual tricampió de MotoGP, ha compartit pàgina, en la secció d'Esports del prestigiós The New York Times, aquesta mateixa setmana amb un dels mites de l'esport nord-americà, Tom Brady, quarterback de New Englans Patriots, Márquez, que va aparèixer, per primera vegada, al diari nord-americà de referència, el 2014, quan guanyant el 80% dels grans premis que es van disputar aquell any, renovant el títol de la màxima categoria, és protagonista d'una història titulada Desafiant la gravetat i escoltant la mare, en què el periodista relata la senzilla manera de viure a Cervera (Lleida) del flamant campió i la seva implicació en les tasques domèstiques de la casa.

'The New York Times' destaca que els germans Márquez ajuden la seva mare, la Roser, en les tasques diàries de la casa



“Marc Marquez, possiblement el millor pilot del món, estava afrontant un altre tipus de repte. Aquesta vegada es tractava de les regles que hi ha a casa. 'Marc, no pots deixar la tovallola mullada dins la motxilla', li diu la seva mare, quan arriba d'entrenar-se amb el seu germà Àlex. El Marc la deixa al radiador. 'Ja poden ser campions del món, però són els meus fills i és així com es fan les coses a casa'", relata Raphael Minder, corresponsal del diari a Espanya, que va passar un dia sencer a Cervera amb la família Márquez Alentá.

VIDA SENZILLA I RECOLLIDA


Minder diu que, encara que molts pilots han canviat la seva residència a Mònaco, Suïssa o Andorra, els germans Márquez continuen vivint amb els seus pares a Cervera. El tricampió de l'equip Repsol-Honda defensa que cadascú visqui on vulgui i, fins i tot, que passi les vacances lluny d'Espanya, però que se senti bé amb el seu entorn. “Entenc que altres prefereixin passar les vacances a les Maldives, però a mi m'agrada Cervera, aquí és on sempre he estat i encara vull seguir estant. Cert, la meva vida ja no és la d'abans, però, si mires al meu voltant, la meva família, el meu equip, els meus amics, no han canviat. I aquí, a més, puc entrenar-me amb el meu millor amic, el meu germà".
Freddie Spencer
CAMPIÓ DEL MÓN DE 500CC

"Si algú ha de batre el teu rècord, vols que sigui algú com el Marc, capaç d'elevar el nivell d'aquest esport"



Minder, naturalment, recorda que Márquez li va treure al nord-americà Freddie Spencer el rècord de precocitat, i es va convertir en el campió del món de la categoria reina més jove de la història. I Minder parla amb Spencer per al reportatge. “L'habilitat del Marc per saber, a la pista, el que ha de fer i fer-ho, és a dir, anticipar-se a tots, és única. Si algú ha de batre el teu rècord, vols que sigui algú capaç d'elevar el nivell d'aquest esport i Márquez ho ha fet”.

ESTIL AGRESSIU


El periodista de The New York Times mostra la seva admiració pel pilotatge agressiu de Márquez, per la manera que té de doblegar-se sobre l'asfalt “fregant, no només amb el genoll sinó també amb el colze”. Minder parla amb el seu pare, el Julià, que es pregunta si és necessari ser tan agressiu, encara que el Julià coneix perfectament la resposta: sempre ha sigut així, és el seu estil. "Quan arribi a MotoGP –li diu el pilot a Minder--, la gent deia que era molt agressiu i que s'arriscava massa, però ara podem veure com tothom pilota com jo”.
Marc Márquez
TRICAMPiÓ DEL MÓN DE MOTOGp

"Si em treus la meva moto, em treus la meitat de la meva vida"


No deixa de ser curiosa la perplexitat amb què un dels diaris més importants i influents del món parla del Mundial de motociclisme, amb escàs atractiu als EUA, malgrat comptar amb molts campions del món, el més recent Nicky Hayden, al marge dels mítics Wayne Rainey, Kevin Schwantz, Eddy Lawson o Kenny Roberts, així com el popularíssim subcampió del món de 500cc Randy Mamola, resident a Sitges des de fa diverses èpoques. En aquest sentit, Minder destaca que hi ha grans premis als quals arriben a anar fins a 200.000 espectadors.
L'ampli reportatge està il·lustrat per imatges històriques de Márquez i amb un parell de fotografies de Samuel Aranda, fotoperiodista català, premi Wordl Press Photo, el 2011, i col·laborador habitual del diari nord-americà. La semblança de Márquez acaba amb una frase del campió català molt eloqüent: "Si em treus la meva moto, em treus la meitat de la meva vida".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada