PRIMERA ONADA DE L'EGM
La ràdio creix en audiència
La Cadena SER és líder en el conjunt d'Espanya, amb una mitjana de 4.808.000 oients diaris
RAC-1 i Catalunya Ràdio amplien el domini del català com a primera llengua radiofònica en el seu àmbit de cobertura
Ballesteros
- Dijous, 14 d'abril del 2016 - 13:51 CEST
EL PERIODICO
Encara que es visqui en plena voràgine dels mitjans digitals, la ràdio analògica disfruta d'un dels seus millors moments. Almenys a Espanya, on la seva audiència, no només es manté, sinó que ha crescut en l'últim any, especialment entre les grans cadenes. Així, segons el primer estudi del 2016 que acaba de fer públic l'Estudi General de Mitjans (EGM), la Cadena SER, la COPE i Ràdio Nacional, en el conjunt d'Espanya, i RAC-1 i Catalunya Ràdio, a Catalunya, han experimentat un important augment d'oients, respecte del seguiment del primer EGM del 2015.
Segons les dades d'aquesta primera onada del 2016, la Cadena SER es manté com a empresa radiofònica líder a Espanya a l'arribar als 4.808.000 oients diaris. Després de la SER se situa la cadena COPE, que aconsegueix 2.835.000 seguidors de mitjana. En tercer lloc apareix Onda Cero, única cadena que ha reduït la seva audiència, per quedar en 1.899.000. I en quarta posició se situa Ràdio Nacional d'Espanya (RNE), que també puja fins als 1.336.000 oients.
En l'àmbit català destaquen especialment els dos programes matinals de RAC-1 i Catalunya Ràdio. Així, 'El món a RAC-1', de Jordi Basté, es manté com el programa més escoltat de la ràdio a Catalunya, encara que sense créixer: té la mateixa audiència que fa un any: 607.000 oients. En canvi, 'El matí de Catalunya Ràdio', que dirigeix i presenta Mònica Terribas sí que aconsegueix trencar el seu sostre i arriba als 509.000 seguidors diaris de mitjana, que és la seva segona millor dada de tota la història del programa.
De fet, Catalunya Ràdio en el seu conjunt ha aconseguit la seva millor audiència dels últims 15 anys.
A les tardes, el programa de Carles Francino a la SER, 'La finestra', també és líder destacat amb 998.000 seguidors, més del doble que el programa que presenta Júlia Otero a Onda Cero, 'Julia en la Onda', que registra 467.000 persones.
I a la nit, també segueix al capdavant en el conjunt d'Espanya 'El larguero' de la SER, amb José Ramón de la Morena. Però aquest és un dels pocs casos de l'emissora del Grupo Prisa que no aconsegueix millorar les seves dades respecte de fa un any: del més d'un milió d'oients que van firmar en la primera onada del 2015 ha passat ara a 953.000 persones de mitjana.
Segons les dades d'aquesta primera onada del 2016, la Cadena SER es manté com a empresa radiofònica líder a Espanya a l'arribar als 4.808.000 oients diaris. Després de la SER se situa la cadena COPE, que aconsegueix 2.835.000 seguidors de mitjana. En tercer lloc apareix Onda Cero, única cadena que ha reduït la seva audiència, per quedar en 1.899.000. I en quarta posició se situa Ràdio Nacional d'Espanya (RNE), que també puja fins als 1.336.000 oients.
RÀDIO EN CATALÀ
A Catalunya, es manté el clar domini de la llengua catalana com a primer idioma radiofònic. I els dos principals impulsors d'aquest èxit són l'emissora privada RAC-1, que firma en aquesta primera onada del 2016 una mitjana diària de 823.000 seguidors, seguida de prop per l'emissora pública Catalunya Ràdio, que també experimenta un important augment d'oients fins a situar-se en els 643.000.En l'àmbit català destaquen especialment els dos programes matinals de RAC-1 i Catalunya Ràdio. Així, 'El món a RAC-1', de Jordi Basté, es manté com el programa més escoltat de la ràdio a Catalunya, encara que sense créixer: té la mateixa audiència que fa un any: 607.000 oients. En canvi, 'El matí de Catalunya Ràdio', que dirigeix i presenta Mònica Terribas sí que aconsegueix trencar el seu sostre i arriba als 509.000 seguidors diaris de mitjana, que és la seva segona millor dada de tota la història del programa.
De fet, Catalunya Ràdio en el seu conjunt ha aconseguit la seva millor audiència dels últims 15 anys.
'HOY POR HOY' ARRASA
Per programes, destaca clarament l'indiscutible lideratge dels matins de la SER, a través del seu magazín diari 'Hoy por hoy'. El macroprograma que presenten Pepa Bueno i Gemma Nierga segueix sent l'espai estrella de la ràdio espanyola i, a més, arriba a un dels seus millors resultats: 3.272.000 oients. Molt al darrere queda Carlos Herrera, que sí que ha aconseguit disparar els matins de la COPE en aquest primer any seu a l'emissora de l'Episcopat, però que es queda en 1.265.000 oients. Tercers en discòrdia apareixen el duo format per Carlos Alsina i Juan Ramón Lucas, a Onda Cero, amb 1.899.000 oients.A les tardes, el programa de Carles Francino a la SER, 'La finestra', també és líder destacat amb 998.000 seguidors, més del doble que el programa que presenta Júlia Otero a Onda Cero, 'Julia en la Onda', que registra 467.000 persones.
I a la nit, també segueix al capdavant en el conjunt d'Espanya 'El larguero' de la SER, amb José Ramón de la Morena. Però aquest és un dels pocs casos de l'emissora del Grupo Prisa que no aconsegueix millorar les seves dades respecte de fa un any: del més d'un milió d'oients que van firmar en la primera onada del 2015 ha passat ara a 953.000 persones de mitjana.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada