PRESENTACIÓ DEL CREUER MÉS GRANDE DEL MUNDO
A la ciutat flotant
El 'Harmony' no repetirà a Barcelona el 2017 a pesar que les places ja estan esgotades en moltes sortides
El port incentivarà l'arribada dels vaixells de nova generació menys contaminants
Diumenge, 5 de juny del 2016 - 23:54 CEST
EL PERIODICO
Cinc hores després d’haver embarcat en el Harmony of the Seas i després de sis quilòmetres a peu (de moqueta i tarima) pentinant-lo en les principals cobertes, un comença a fer-se una vaga –només vaga– idea del que és el creuer més gran mai construït. El prodigi d’enginyeria naval, amb gairebé tres anys de construcció i 1.000 milions d’euros d’inversió, ha fet la seva presentació mundial a Barcelona activant totes les seves inacabables virgueries. Però la capital d’estiu serà només flor d’un estiu. L’any que ve no tornarà i encara està pendent que es decideixi l’agenda del 2018.
Des de dimarts fins a l’octubre transportarà des de Barcelona i un altre cop fins a Barcelona unes 145.000 persones d’arreu del món. La companyia Royal Caribbean, no obstant, segueix l’estratègia de donar a tastar les seves principals joies a les diferents destinacions clau. El 2014 i el 2015 va portar a Barcelona, respectivament, els bessons Oasis i Allure of the Seas, amb una acollida de vendes tan gran que va prendre la decisió d’estrenar la seva nova joguina d’1,7 simbòliques tones més (227.000 en total) aquest estiu al port català. L’any que ve cap dels tres colossos tornarà a Europa, i en el seu lloc posicionarà a la capital catalana el Freedom of the Seas, una talla més petit.
RESSÒ INTERNACIONAL / No serà per falta de ressò internacional, ja que l’itinerari preinaugural del Harmony va finalitzar ahir al matí amb tots els camarots ocupats (venuts fa mesos), i la majoria de places per al juliol i l’agost ja estan reservades, segons assegura la presidenta de la naviliera a Espanya i França, Belén Wangüemert.
Barcelona és un gran reclam afegit a un vaixell que és una destinació en si mateix. Un port de sortida capaç d’absorbir la brutal operativa de desembarcament de fins a 6.780 passatgers, en màxima ocupació (la nau porta a més a més 2.115 tripulants), una ciutat que adoren els nord-americans, que en són els principals clients juntament amb els britànics, i ben connectada per via aèria. Com va avançar dissabte aquest diari, els seus passatgers i tripulants deixaran aquest estiu a la ciutat uns 30 milions d’euros.
Precisament, les terminals B i C van funcionar a primera hora a preu fet per desembarcar els viatgers que havien estrenat el vaixell, inclosos uns 200 espanyols, que aquest estiu seran molts més, sobretot catalans. Els interrogats arribaven al·lucinats, encara amb la sensació de no haver-ho vist tot a temps. «La pròxima vegada viatjarem amb walkie talkie», deia la Isabel, una barcelonina que anava en família.
El relleu l’han pres hores després uns 3.700 convidats (agents de viatges, periodistes i personal del sector de tot el món) per fer un tast de 36 hores navegant per la costa i poder obrir botigues i casino. Com un eixam, els viatgers es distribueixen en 24 ascensors sempre en moviment i en gairebé 2.500 camarots.
VISTES VIRTUALS / Jenna, anglesa, no donava crèdit a les vistes virtuals a la seva habitació interior: imatges en temps real per una pantalla a prova d’agorafòbics. Altres afortunats veuen el mar real a uns metres des de lofts de dos pisos envidriats. Fins a 20 tipus d’allotjament en un mateix vaixell.
Perquè tot anés com un rellotge, el port barceloní va mobilitzar unes 200 persones, segons fonts de l’operador Creuers del Port, per poder donar l’abast amb l’operativa: estibadors pujant mercaderies arribades de diversos països i subministraments locals, una trentena de persones realitzant un check in meteòric, maleters... Un equip de flors Navarro recorria el vaixell omplint-ho tot de flors, encara que el creuer ja inclou 10.500 plantes i arbres, sobretot al seu Central Park a cel obert.
Com estava previst, i al contrari que en altres ports de la ruta, cap representant municipal ha pujat a bord. L’ajuntament es limitarà de moment a controlar l’impacte ambiental que pugui tenir l’enorme vaixell, que malgrat que incorpora noves tecnologies per depurar les seves emissions, encara no és de gas liquat.
EN CONSTRUCCIÓ / En canvi, els futurs creuers ja en construcció sí que utilitzaran aquest combustible en alguns dels seus motors, serveis o mecanismes. Per donar prioritat al baix impacte d’aquest sector en el medi ambient, el president de l’Autoritat Portuària de Barcelona, Sixte Cambra, va anunciar a bord que el port està estudiant polítiques que bonificaran les naus més ecològiques, de manera que per als vaixells del futur sigui més rendible venir a la capital catalana.
La vida a bord del Harmony és una espiral d’opcions d’entreteniment, gastronomia i hiperactivitat difícils de resumir. Alguns passatgers amb certa experiència en la matèria sí que porten els walkies per trobar els seus acompanyants. I és que «¿has vist en tal?» és la pregunta que se sent més.
De proa a popa hi ha 362 metres, que combinen sol i ombra segons els trams. Mil racons on perdre’s. I 20 restaurants on poder-se omplir la panxa. En total, 136.000 esmorzars, dinars i sopars s’hi serveixen cada setmana, sense comptar la tripulació. Des d’alta cuina (amb suplement) fins a cuina mediterrània, mexicana, italiana i anar sumant calories.
DIVERSIÓ DE TOT TIPUS / Restant les cobertes només d’allotjament o amb activitat menor, n’hi ha sis que copen la diversió a bord. Per a aventurers, el tobogan gegant Ultimate Abyss que recorre 10 cobertes, la tirolina, una piscina de surf, el trio de tobogans d’aigua Perfect Storm…
Els passatgers que prefereixen més repòs poden triar entre cine, una Royal Promenade on menjar des d’una pizza fins a beure una pinta ben tirada en un pub anglès, botigues, espectacles de Broadway (Grease), xous d’acrobàcies al teatre aquàtic obert al cel i amb vistes al mar, casino, espectacle de patinatge sobre gel, una biblioteca per a moments de pau… O una hamaca on mirar el mar i oblidar la marabunta.
EL PERIODICO
Cinc hores després d’haver embarcat en el Harmony of the Seas i després de sis quilòmetres a peu (de moqueta i tarima) pentinant-lo en les principals cobertes, un comença a fer-se una vaga –només vaga– idea del que és el creuer més gran mai construït. El prodigi d’enginyeria naval, amb gairebé tres anys de construcció i 1.000 milions d’euros d’inversió, ha fet la seva presentació mundial a Barcelona activant totes les seves inacabables virgueries. Però la capital d’estiu serà només flor d’un estiu. L’any que ve no tornarà i encara està pendent que es decideixi l’agenda del 2018.
Des de dimarts fins a l’octubre transportarà des de Barcelona i un altre cop fins a Barcelona unes 145.000 persones d’arreu del món. La companyia Royal Caribbean, no obstant, segueix l’estratègia de donar a tastar les seves principals joies a les diferents destinacions clau. El 2014 i el 2015 va portar a Barcelona, respectivament, els bessons Oasis i Allure of the Seas, amb una acollida de vendes tan gran que va prendre la decisió d’estrenar la seva nova joguina d’1,7 simbòliques tones més (227.000 en total) aquest estiu al port català. L’any que ve cap dels tres colossos tornarà a Europa, i en el seu lloc posicionarà a la capital catalana el Freedom of the Seas, una talla més petit.
RESSÒ INTERNACIONAL / No serà per falta de ressò internacional, ja que l’itinerari preinaugural del Harmony va finalitzar ahir al matí amb tots els camarots ocupats (venuts fa mesos), i la majoria de places per al juliol i l’agost ja estan reservades, segons assegura la presidenta de la naviliera a Espanya i França, Belén Wangüemert.
Barcelona és un gran reclam afegit a un vaixell que és una destinació en si mateix. Un port de sortida capaç d’absorbir la brutal operativa de desembarcament de fins a 6.780 passatgers, en màxima ocupació (la nau porta a més a més 2.115 tripulants), una ciutat que adoren els nord-americans, que en són els principals clients juntament amb els britànics, i ben connectada per via aèria. Com va avançar dissabte aquest diari, els seus passatgers i tripulants deixaran aquest estiu a la ciutat uns 30 milions d’euros.
Precisament, les terminals B i C van funcionar a primera hora a preu fet per desembarcar els viatgers que havien estrenat el vaixell, inclosos uns 200 espanyols, que aquest estiu seran molts més, sobretot catalans. Els interrogats arribaven al·lucinats, encara amb la sensació de no haver-ho vist tot a temps. «La pròxima vegada viatjarem amb walkie talkie», deia la Isabel, una barcelonina que anava en família.
El relleu l’han pres hores després uns 3.700 convidats (agents de viatges, periodistes i personal del sector de tot el món) per fer un tast de 36 hores navegant per la costa i poder obrir botigues i casino. Com un eixam, els viatgers es distribueixen en 24 ascensors sempre en moviment i en gairebé 2.500 camarots.
VISTES VIRTUALS / Jenna, anglesa, no donava crèdit a les vistes virtuals a la seva habitació interior: imatges en temps real per una pantalla a prova d’agorafòbics. Altres afortunats veuen el mar real a uns metres des de lofts de dos pisos envidriats. Fins a 20 tipus d’allotjament en un mateix vaixell.
Perquè tot anés com un rellotge, el port barceloní va mobilitzar unes 200 persones, segons fonts de l’operador Creuers del Port, per poder donar l’abast amb l’operativa: estibadors pujant mercaderies arribades de diversos països i subministraments locals, una trentena de persones realitzant un check in meteòric, maleters... Un equip de flors Navarro recorria el vaixell omplint-ho tot de flors, encara que el creuer ja inclou 10.500 plantes i arbres, sobretot al seu Central Park a cel obert.
Com estava previst, i al contrari que en altres ports de la ruta, cap representant municipal ha pujat a bord. L’ajuntament es limitarà de moment a controlar l’impacte ambiental que pugui tenir l’enorme vaixell, que malgrat que incorpora noves tecnologies per depurar les seves emissions, encara no és de gas liquat.
EN CONSTRUCCIÓ / En canvi, els futurs creuers ja en construcció sí que utilitzaran aquest combustible en alguns dels seus motors, serveis o mecanismes. Per donar prioritat al baix impacte d’aquest sector en el medi ambient, el president de l’Autoritat Portuària de Barcelona, Sixte Cambra, va anunciar a bord que el port està estudiant polítiques que bonificaran les naus més ecològiques, de manera que per als vaixells del futur sigui més rendible venir a la capital catalana.
La vida a bord del Harmony és una espiral d’opcions d’entreteniment, gastronomia i hiperactivitat difícils de resumir. Alguns passatgers amb certa experiència en la matèria sí que porten els walkies per trobar els seus acompanyants. I és que «¿has vist en tal?» és la pregunta que se sent més.
De proa a popa hi ha 362 metres, que combinen sol i ombra segons els trams. Mil racons on perdre’s. I 20 restaurants on poder-se omplir la panxa. En total, 136.000 esmorzars, dinars i sopars s’hi serveixen cada setmana, sense comptar la tripulació. Des d’alta cuina (amb suplement) fins a cuina mediterrània, mexicana, italiana i anar sumant calories.
DIVERSIÓ DE TOT TIPUS / Restant les cobertes només d’allotjament o amb activitat menor, n’hi ha sis que copen la diversió a bord. Per a aventurers, el tobogan gegant Ultimate Abyss que recorre 10 cobertes, la tirolina, una piscina de surf, el trio de tobogans d’aigua Perfect Storm…
Els passatgers que prefereixen més repòs poden triar entre cine, una Royal Promenade on menjar des d’una pizza fins a beure una pinta ben tirada en un pub anglès, botigues, espectacles de Broadway (Grease), xous d’acrobàcies al teatre aquàtic obert al cel i amb vistes al mar, casino, espectacle de patinatge sobre gel, una biblioteca per a moments de pau… O una hamaca on mirar el mar i oblidar la marabunta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada