MWC 2016
4YFN, possible trampolí a la fama
La fira complementària del Mobile World Congress és, un any més, un èxit de participació i projectes
Un total de 500 empreses de l'Amèrica del Nord, Europa i Àsia han exposat les seves idees i productes
L'esdeveniment, que s'acaba avui, ha reunit uns 12.000 assistents
Karma Peiró, Barcelona-Nd | 23/02/2016 a les 22:30h
Especial: Mobile World Congress-MWC 2016
Al Silicon Valley, consideren que quatre anys és el temps mínim que necessita una start-up
per ser un projecte destacat dins d’un sector professional. Per
exemple, a l'empresa nord-americana Uber, dedicada a proporcionar
transport personalitzat, li van caldre 4 anys per començar a ser
reconeguda mundialment.
El 4 Years From Now (4YFN) és la fira complementària del Mobile World Congress, que uneix inversors amb idees i projectes tecnològics innovadors. “A Fira2, trobes les grans corporacions tecnològiques, allà es presenten les últimes novetats i es tanquen els grans acords del món de les telecomunicacions”, explica a NacióDigital el director executiu de 4YFN, Esteban Redolfi. “Aquí arriba el més nou, allò que encara està per sortir al mercat: el nou servei, el nou gadget o el nou projecte, en format prototip i que potser triomfarà en uns anys”.
Enguany se celebra la tercera edició del 4YFN. Si l’any passat van comptabilitzar uns 8.000 assistents, aquests dies n'han registrat 12.000. Unes 500 empreses han exposat els seus serveis i idees, de les quals 400 són start-ups procedents de l'Amèrica del Nord, Europa i Àsia. Segons explica Redolfi, els sectors més representats són el de comerç electrònic (e-commerce), finançament tecnològic (fintech) i aplicacions relacionades amb la salut (m-health).
Tres minuts per convèncer
Tot i haver-se convertit en una fira mitjana, el 4FYN encara és el lloc ideal per trobar noves oportunitats professionals, buscar inversor o idees tecnològiques fresques per dur a la pràctica. Un dels actes del programa que més èxit ha tingut han estat els Pitch&Press, que consisteix a explicar, en només tres minuts, a què es dedica l'empresa o quina idea vols comercialitzar. Al davant, periodistes escoltant i fent preguntes. Passat l’escàs terme de temps, el promotor del producte s’aixeca i explica el mateix al següent periodista.
NacióDigital ha format part d’una d’aquestes rondes. Així, en una hora, hem conegut idees tan curioses com la del francès Clément Guillot, fundador de Wezoo, que comercialitza un paraigua amb un xip, que connecta a una aplicació mòbil. L’usuari rep alertes de pluja 15 minuts abans de sortir de casa. En cas de pèrdua, sempre podrà recuperar l'apreciat paraigua, perquè incorpora un sistema de geolocalització.
Passen els tres minuts i davant nostre s’asseu la María Pocoví, cofundadora d’Emotion ResearchLab. “Fem reconeixement facial d’emocions per a empreses d’investigació de mercats. Llegim la reacció emocional que té el consumidor davant segons quins productes”. Però també analitzen fotografies i debats de polítics. "Aquest és el nou periodisme’, assegura.
Fran García és un jove de 27 anys, d’Alacant, que tot just acaba d’estrenar Inhours, una plataforma pensada per a joves que cerquen oportunitats de treball. “En sortir de la universitat, vaig veure que calia connectar els perfils més júniors (entre 20 i 30 anys) amb les empreses i fer seguiment de les ofertes i demandes”.
Un últim exemple malgrat que en una hora hem col·leccionat més de 20 targetes de visita. Oriol Gifra ens planteja una pregunta/repte que està convençut que no podrem respondre: “Quants arxius ha enviat la teva empresa, o personal d'ella, cap a fora en el darrer any? Nosaltres oferim un servei que comptabilitza la quantitat d’arxius que surten dels servidors, les dates d’enviament, els destinataris, etc. És a dir, fem la traçabilitat analítica de la informació corporativa”. Després de divuit mesos de desenvolupament, aquesta setmana han presentat el seu software FileCircles'.
I d’aquí a pocs anys…
El director executiu de 4YFN, Esteban Redolfi, no vol fer pronòstics però la seva intuïció li diu que aviat veurem més aplicacions de comerç electrònic lligades a la Internet de les coses. “Això ens permetrà que, de manera automàtica, quan se'ns acabi un producte d’ús freqüent a casa, la botiga ens enviï un de nou, sense haver-hi d’anar a comprar-lo”. Segons Redolfi, també canviarà la manera com ens relacionem i interactuem. “La immediatesa en la qual estem submergits amb Twitter perdrà importància. Serem addictes a xarxes socials on ens faran esperar, potser hores o dies, per rebre el missatge de veu que ens han deixat”. Per últim, un altre sector a l’alça és el de les finances a través de la tecnologia. “Els préstecs entre persones, els pagaments per mòbil i els nous models de bancs, molt diferents dels quals coneixem actualment, apareixeran ben aviat".
El 4YFN tanca dimecres 24 de febrer les seves portes, amb un èxit de participació i organització que l'ha fet créixer en molt poc temps.
El 4 Years From Now (4YFN) és la fira complementària del Mobile World Congress, que uneix inversors amb idees i projectes tecnològics innovadors. “A Fira2, trobes les grans corporacions tecnològiques, allà es presenten les últimes novetats i es tanquen els grans acords del món de les telecomunicacions”, explica a NacióDigital el director executiu de 4YFN, Esteban Redolfi. “Aquí arriba el més nou, allò que encara està per sortir al mercat: el nou servei, el nou gadget o el nou projecte, en format prototip i que potser triomfarà en uns anys”.
Enguany se celebra la tercera edició del 4YFN. Si l’any passat van comptabilitzar uns 8.000 assistents, aquests dies n'han registrat 12.000. Unes 500 empreses han exposat els seus serveis i idees, de les quals 400 són start-ups procedents de l'Amèrica del Nord, Europa i Àsia. Segons explica Redolfi, els sectors més representats són el de comerç electrònic (e-commerce), finançament tecnològic (fintech) i aplicacions relacionades amb la salut (m-health).
Pitch&Press al 4YFN Foto: 4YFN
Tot i haver-se convertit en una fira mitjana, el 4FYN encara és el lloc ideal per trobar noves oportunitats professionals, buscar inversor o idees tecnològiques fresques per dur a la pràctica. Un dels actes del programa que més èxit ha tingut han estat els Pitch&Press, que consisteix a explicar, en només tres minuts, a què es dedica l'empresa o quina idea vols comercialitzar. Al davant, periodistes escoltant i fent preguntes. Passat l’escàs terme de temps, el promotor del producte s’aixeca i explica el mateix al següent periodista.
NacióDigital ha format part d’una d’aquestes rondes. Així, en una hora, hem conegut idees tan curioses com la del francès Clément Guillot, fundador de Wezoo, que comercialitza un paraigua amb un xip, que connecta a una aplicació mòbil. L’usuari rep alertes de pluja 15 minuts abans de sortir de casa. En cas de pèrdua, sempre podrà recuperar l'apreciat paraigua, perquè incorpora un sistema de geolocalització.
Passen els tres minuts i davant nostre s’asseu la María Pocoví, cofundadora d’Emotion ResearchLab. “Fem reconeixement facial d’emocions per a empreses d’investigació de mercats. Llegim la reacció emocional que té el consumidor davant segons quins productes”. Però també analitzen fotografies i debats de polítics. "Aquest és el nou periodisme’, assegura.
Fran García és un jove de 27 anys, d’Alacant, que tot just acaba d’estrenar Inhours, una plataforma pensada per a joves que cerquen oportunitats de treball. “En sortir de la universitat, vaig veure que calia connectar els perfils més júniors (entre 20 i 30 anys) amb les empreses i fer seguiment de les ofertes i demandes”.
Un últim exemple malgrat que en una hora hem col·leccionat més de 20 targetes de visita. Oriol Gifra ens planteja una pregunta/repte que està convençut que no podrem respondre: “Quants arxius ha enviat la teva empresa, o personal d'ella, cap a fora en el darrer any? Nosaltres oferim un servei que comptabilitza la quantitat d’arxius que surten dels servidors, les dates d’enviament, els destinataris, etc. És a dir, fem la traçabilitat analítica de la informació corporativa”. Després de divuit mesos de desenvolupament, aquesta setmana han presentat el seu software FileCircles'.
I d’aquí a pocs anys…
El director executiu de 4YFN, Esteban Redolfi, no vol fer pronòstics però la seva intuïció li diu que aviat veurem més aplicacions de comerç electrònic lligades a la Internet de les coses. “Això ens permetrà que, de manera automàtica, quan se'ns acabi un producte d’ús freqüent a casa, la botiga ens enviï un de nou, sense haver-hi d’anar a comprar-lo”. Segons Redolfi, també canviarà la manera com ens relacionem i interactuem. “La immediatesa en la qual estem submergits amb Twitter perdrà importància. Serem addictes a xarxes socials on ens faran esperar, potser hores o dies, per rebre el missatge de veu que ens han deixat”. Per últim, un altre sector a l’alça és el de les finances a través de la tecnologia. “Els préstecs entre persones, els pagaments per mòbil i els nous models de bancs, molt diferents dels quals coneixem actualment, apareixeran ben aviat".
El 4YFN tanca dimecres 24 de febrer les seves portes, amb un èxit de participació i organització que l'ha fet créixer en molt poc temps.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada