Hi ha més casos de patrocinis pagats amb formats diversos, com els 21.250 euros que va rebre Fernando Jáuregui pel patrocini durant uns quants mesos d’un espai a Punto Radio. L’agència EFE, l’agència Europa Press i Punto Prensa són tres empreses periodístiques que també van rebre diners. En total, els diners de patrocini i ‘col·laboració’ que El Corte Inglés destina a mitjans de comunicació entre el 2011 i el 2016 pugen a sis milions i mig d’euros.
El conjunt de la despesa revelada per aquest grup de ‘hackers’ és de 53 milions d’euros en patrocinis diversos. I entre aquests es destaquen els diners destinats a patrocinar esdeveniments esportius (20 milions) i els vuit milions d’euros per a institucions religioses. Aquests darrers es van destinar el 2011 a l’arquebisbat de Madrid per a l’organització de la Jornada Mundial de la Joventut; aleshores l’arquebisbat era presidit per Antonio María Rouco Varela.
Des del 2013 El Corte Inglés té un nou director general, Dimas Rodrigo Gimeno Álvarez, un militant falangista que fou candidat de la coalició Falange Española Independiente – Falange 2000 (FEI) per la circumscripció de Valladolid a les eleccions al congrés espanyol del 1996 i 2000, i al senat del 2006. Gimeno Álvarez és nebot del principal accionista d’El Corte Inglés, Isidoro Álvarez.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada