dimecres, 24 de febrer del 2016

Els catalans del Mobile World Congress

Jonathan Lemberger, un dels cofundadors de Tiendeo, reconeix que "si es fes a un altre país no hi aniríem cada any". Aquesta companyia catalana és present a la fira per quart any consecutiu. "És una oportunitat molt gran tenir-la al costat de casa", remarca. Aquests només són dos exemples del que suposa el MWC per a les empreses catalanes. Dues terceres parts de les que són a la fira hi arriben acompanyades per la Generalitat a través d'Acció i la Secretaria per a la Governança de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació. Les més de 4.000 reunions que preveuen totes aquestes empreses durant aquests dies fan que la Generalitat estimi un impacte econòmic d'entre 7 i 10 milions d'euros per a totes elles arran del congrés, segons informa l'ACN.
Un aparador mundial

Cyberclick presenta en aquesta edició del MWC una solució que aporta intel·ligència artificial a la compra de publicitat dins de Twitter. D'aquesta manera, amplia David Tomás, "un anunciant pot crear una campanya de publicitat generant milers de segmentacions sense haver-ho de fer manualment". A més, l'eina identifica les segmentacions que funcionen millor i els dóna més força, "essent capaç de prendre decisions de forma intel·ligent i optimitzar les campanyes".
David Tomás, acompanyat de part de l'equip de Cyberclick al seu estand.
David Tomás, acompanyat de part de l'equip de Cyberclick al seu estand.   |   PGF
El fundador de la companyia insisteix en la importància de la tecnologia mòbil. "Porto venint a la fira des del 2002, quan es feia a Cannes. Durant molts anys sempre anàvem dient que arribaria la revolució mobile, que tot seria mòbil, però no acabava d'arribar". El canvi, indica, es va produir a partir de l'aparició de l'iPhone. "Ara ja no hi ha cap empresa que no tingui el mòbil en la seva estratègia de creixement. Els teus usuaris seran mobile i les teves solucions han d'estar adaptades al mòbil", deixa clar.

Per això la presència al MWC és una part fonamental de l'estratègia de la companyia. "Tenim una agenda feta amb reunions planificades, però sempre hi ha algú disponible a l'estand perquè a vegades surten reunions improvisades amb gent que passa i veu el que fas o a través d'algú que et referencia", explica David Tomás just després de reunir-se amb representants de Twitter.

Una altra empresa que s'està mostrant al món aquests dies és ICAR. De fet, ha estat la que ha donat la benvinguda a tots els congressistes amb la seva tecnologia d'identificació utilitzada al check-in. "Per nosaltres ha estat un gran èxit poder participar al procés de registre de tots els visitants del MWC, ens permet adquirir una notorietat notable", celebra Xavier Codó, CEO de la companyia.


Presents a la fira des del 2010, la solució que presenten és una novetat d'enguany que els ha permès també disposar d'un ampli estand i poder realitzar una conferència. Tot plegat gràcies a un acord amb la Fira de Barcelona i la GSMA. "Ensenyem i mostrem a tothom com validem les identitats de les persones. L'objectiu és adquirir notorietat global i fer molts contactes perquè l'empresa pugui créixer", resumeix Codó.
El millor lloc per fer contactes

David Amorós (dreta) no para de rebre visites a l'estand de HealthApp
David Amorós (dreta) no para de rebre visites a l'estand de HealthApp   |   PGF
Passejant pel MWC és difícil no fixar-se en l'estand de Lleida.net, de considerables dimensions. Segons explica el seu director de desenvolupament de negoci, Manel Cervera, la companyia ha estat present a totes les edicions del MWC, incloses les celebrades a Cannes, on el seu màxim dirigent, Sisco Sapena, "ja hi anava amb la motxilla a l'esquena". Amb els anys la companyia ha crescut, i al mateix ritme ho ha fet l'espai que ocupa en el certamen. "Fa tres anys que tenim aquest espai, però enguany hem augmentat un pis", precisa Cervera; que també recorda que "som membres de GSMA com a operadora de telecomunicacions, i ja és una tradició la nostra presència a la fira".
Lleida.net disposa de tres principals línies de negoci: contractació i notificació, solucions SMS i validació de dades. "Aquesta és l'única fira del món que ens permet trobar clients per a les tres línies de negoci, ja que normalment són fires molt més segmentades", indica Manel Cervera. A més, reconeix que també hi ha una qüestió de marca. "Ens dóna presència ser al centre del món en aquests dies i fer-ho amb un estand rellevant", assegura.


Alhora, el MWC representa per a Lleida.net el millor moment per captar socis internacionals. "Actualment som a 17 països i molts dels socis en aquests mercats els hem captat en aquesta fira. És gent que ve a buscar tecnologies per vendre al seu país i ens ha conegut aquí", recorda. Al llarg de la setmana cadascuna de les línies de negoci "treballen a la seva manera i cada equip prepara la seva agenda", diu Cervera. Ara ve, recorda que "també és molt important el treball que ve després. Tot el que captes aquí s'ha de processar per poder-ho treballar adequadament a posteriori".

A prop de l'estand de Lleida.net, en un espai més petit, s'hi troba l'start-up HealthApp. És el segon any que acudeix al MWC per presentar les seves aplicacions en el camp de la salut. Enguany se centren en una que posa en contacte terapeutes i pacients, especialitzada en qüestions de desordres alimentaris.


David Amorós, CTO de la companyia, explica que els serveix per "establir contactes. L'any passat en vam fer gairebé 300 i aquest esperem repetir-ho". Uns contactes d'entre els que cal destriar els que sorgeixen per la curiositat de veure què fan; i quedar-se amb els del "sector salut, inversors i empreses tecnològiques amb les quals col·laborar".

També Tiendeo aprofita el MWC per donar-se a conèixer per quart any consecutiu. "Tenim clients que passen per aquí i és una bona oportunitat per fer networking", assegura Jonathan Lemberger; que també destaca l'interès pels diferents esdeveniments i xerrades als quals poden assistir durant la fira. Tot plegat amb l'objectiu "d'estar atents a tot el que surt per estar alineats amb les noves tecnologies".
Els tractes arriben després

Sigui com sigui, totes aquestes empreses coincideixen que els tractes en ferm arriben majoritàriament les setmanes o mesos després del certamen. "És molt difícil tancar tractes aquí. La majoria d'empreses volen entendre el que fas; i a partir d'aquí s'acaben fent reunions a distància", assegura David Tomás. En el mateix sentit s'expressa Manel Cervera, de Lleida.net. "Aquí tanques coses, però parlem de serveis que requereixen un procés de venda llarg", aclareix. Per tant, conclou, "aquí el que fas és crear molts contactes que després et porten al procés de venda".

El contingut "Els amfitrions del MWC" ha estat publicat originalment a VIA Empresa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada