El Port de Tarragona tanca el 2015 amb un tràfic de 33,2 milions de tones, un 3,9% més
L’any 2015 el Port Tarragona ha registrat creixements rècords dins del sector energètic, que s’ha traduït en un increment del 7,16 %, respecte l’any anterior, amb un total de 23,5 milions de tones. El moviment de petroli cru ha incrementat un 7,09%, amb 8,6 milions de tones. La resta de productes han crescut en el darrer exercici un 29,1%, superant totes les dades històriques del Port de Tarragona. Els Estats Units, Gibraltar, Algèria, Corea del Sud i Rússia són els principals països amb els quals el Port de Tarragona manté relacions comercials d’exportació i importació de productes petrolífers.En els últims anys, el creixement dels productes petrolífers al Port de Tarragona ha estat progressiu i destacat, consolidant-se com un port de distribució d’aquest tipus de mercaderia a altres ports mediterranis. L’augment del moviment de productes petrolífers durant el 2015 ha estat motivat, principalment, pel creixement de productes refinats (gas-oil i benzina) amb un creixement de 165,3 % i 140,66 %, respectivament. Les instal·lacions portuàries han manipulat 2,1 milions de tones mogudes de gas-oil i 763.814 tones de benzina.Port líder en productes agroalimentarisEl Port de Tarragona és un dels primers ports del Mediterrani en quant al tràfic de productes agroalimentaris. Durant el 2015, a les instal·lacions portuàries s’han registrat més de 4,8 milions de tones d’agroalimentaris, amb un creixement significatiu del moviment de cereals i pinsos, que ha augmentat un 0,7% respecte l’any anterior. Aquestes xifres posen de manifest símptomes de recuperació de la indústria local i del sector ramader, segons la institució.Les empreses productores de pinsos estan ubicades a la zona d’influència del Port de Tarragona, concretament estan ubicades a la vall de l’Ebre i a les comarques de Lleida. Anualment, per la infraestructura portuària tarragonina passen més del 60% de les matèries primeres per elaborar pinsos per a la ramaderia catalana, essent el primer port de l’Estat en quant a tràfic de cereals i farines, i també de pinsos i farratges.El moviment de vehicles es disparaLa terminal del Port de Tarragona dedicada al tràfic de vehicles ha superat les 115.000 unitats mogudes (tant d’importació com d’exportació), un increment del 96% respecte 2014. Aquestes xifres superen les registrades en els últims cinc anys, des de l’any 2011, i posa de manifest que el moviment d’automòbils al Port de Tarragona segueix la tendència a l’alça dels últims mesos, i recupera els índex de moviment d’anys anteriors a la crisi econòmica.Objectiu: la diversificacióEn el marc de l’estratègica de diversificació de tràfics, el Port de Tarragona continua la seva aposta pel moviment de mercaderies de gran valor afegit, com és el tràfic de bestiar, que representa una positiva repercussió econòmica per al sector primari ramader. L’exportació de bestiar al Port de Tarragona es consolida i el 2015 es van carregar 252.966 caps de bestiar amb destinació països del nord d’Àfrica com Líbia, Líban o Argèlia. El 2015, a més, s’han obert nous mercats d’exportació a Egipte. Des de 2012, any en què es va iniciar aquest tràfic al Port de Tarragona, s’ha registrat un creixement exponencial del 276,5%.El moviment de productes siderúrgics incrementa un 30,7%Pel que fa als productes siderúrgics, durant el 2015 han augmentat un 30,7% assolint el mig milió de tones mogudes. Aquests productes s’importen a través del Port de Tarragona i són destinats a la industria automobilística per a la fabricació de vehicles, i és una altra xifra destacada que transmet símptomes de la recuperació econòmica, segons l’Autoritat Portuària. D’altra banda, i en el marc de l’objectiu de la diversificació, destaca la consolidació de l’aposta decidida del Port pel tràfic de pasta de paper, consolidant la seva activitat aproximant-se a les 500.000 tones mogudes.Un dels millors ports del Mediterrani per a l’operativa de ‘project cargo’El Port de Tarragona és un dels ports mediterranis més especialitzats en l’operativa de ‘project cargo’ per les possibilitats que ofereix, ja que compta amb especialistes en tot tipus de transports i en l’organització i coordinació dels mateixos des de l’origen a la destinació. Això es tradueix en una creixent demanda al Port per a realitzar treballs i projectes de ‘project cargo’. La infraestructura portuària tarragonina ofereix els seus clients àmplies àrees operacionals en els molls, les rampes ro-ro, bona accessibilitat via terrestre i ·ferroviària, així com serveis eficients altament qualificats d’estiba. A més, la ubicació estratègica privilegiada en el Mediterrani atorga al Port de Tarragona un valor afegit enfront dels ports del nord d’Europa, degut en gran part, a la favorable climatologia que permet dur a terme operatives de càrrega de ‘project cargo’ a l’aire lliure durant tot l’any.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada