dimarts, 13 de gener del 2015

Canadell: "Si em fan triar entre CiU i ERC, ho tinc molt clar"

AQUEST HO TRENCARANT TOT...!!!

12/01/2015
Plebiscitàries

Canadell: "Si em fan triar entre CiU i ERC, ho tinc molt clar"

Joan Canadell
Joan Canadell

El cofundador del Cercle Català de Negocis aposta per l’estratègia del president de la Generalitat

Nerea Rodríguez
El Singular
L’empresari i cofundador del Cercle Català de Negocis Joan Canadell ha escrit un article al diari ‘El Punt Avui’ on compara les estratègies de CiU i ERC en relació al procés sobiranista. En aquest context, assegura que “si em fan triar entre CiU i ERC, ho tinc molt clar”, i aposta clarament pel president de la Generalitat, Artur Mas. En el text, explica que “l'estratègia del president Mas està dirigida i molt treballada per ell mateix, sens dubte amb un equip d'assessors, que en el cas concret del president, a més, té consultoria internacional experta en temes de secessions”.

A més, recorda, “el president té l'avantatge d'haver liderat el procés amb prou èxit fins al 9-N i de disposar de la força que li dóna la majoria de diputats que estan pel dret a decidir”. En relació a ERC, assenyala que “en Junqueras és un historiador, molt ben format en lletres, però arribat a la política nacional fa relativament poc temps, i amb un tarannà poc estructurat per a grans decisions estratègiques. Marta Rovira tampoc és la persona, però sí en Lluís Salvadó, número 3 d'ERC, qui per fortuna conec molt bé perquè hi vaig compartir la carrera d'enginyeria industrial en organització”.

Sobre ell, deixa clar que “és una persona molt estructurada, analítica, molt pacient, perseverant i tenaç, i em consta que és qui lidera l'estratègia del partit. Però la seva experiència política és molt més limitada (alcalde de Sant Carles de la Ràpita els anys 1996 i 1997), delegat de les Terres de l'Ebre durant el tripartit i director de qualitat d'una empresa privada durant uns anys, abans de dedicar-se plenament a la política”.

En aquest context, Canadell avisa que en cas que no hi hagi acord, “tinc clar quina de les dues estratègies em mereix més confiança”, i afegeix: “El president Mas ha demostrat una gran dosi de lideratge tant per acatar la veu del poble quan aquest va mostrar amb claredat el seu desig el setembre del 2012; com per entendre que la majoria dels catalans no volem un procés precipitat i insegur; com per actuar sibil·linament en fer fora en Duran sense trencar ni un sol plat i portar la vicepresidenta Ortega cap al sí-sí; com per pactar la famosa pregunta i la data”.

També, continua, “per fer un cop de cintura magistral després de la suspensió del 9-N i tenir preparat un pla B que en molt poques setmanes va funcionar a la perfecció i amb uns resultats espectaculars, i ara estic segur que sabrà entendre les necessitats d'Esquerra per no quedar com una formació de nou marginal vist l'èxit del president”.

Finalment, conclou l’empresari: “El que està passant a Catalunya ja està escrit als llibres d'història: la pregunta és com hi volem quedar retratats. Els dos polítics podeu passar a la història com els estrategs que van fer possible l'Estat a la primera oportunitat del segle XXI. Esperem que cap dels dos entreu en l'apartat dels fracassats, perquè la independència la tindrem: falta saber qui ens hi portarà. M'agradaria molt, amic Lluís, que tu fossis un d'ells. Arribeu a un acord, pels nostres fills”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada