‘Vueling és pensada per al cas que tot vagi bé. Si tot funciona, perfecte, però si hi ha qualsevol inconvenient, se’ls ensorra el castell.’ Així és com descriu el model de negoci d’aquesta companyia aèria un dels seus pilots, que ha volgut mantenir l’anonimat per parlar amb VilaWeb. Per a ell, la causa principal de l’enorme quantitat de retards i cancel·lacions a què ha hagut d’encarar-se Vueling aquest estiu és que l’empresa actua sempre ‘al límit de la legalitat’, tant en el nombre de vols permesos com en les condicions laborals dels treballadors, les indemnitzacions que s’atorguen als clients i els recursos per a resoldre les avaries.
Enguany, durant els dies més crítics de la companyia, hi ha hagut entorn d’un 50% de vols afectats. L’empresa ho atribueix a la manca d’infrastructures, un espai aeri molt congestionat, les males condicions meteorològiques a Barcelona i la vaga de controladors aeris a Marsella (per on passen la majoria de les seves rutes): ‘Quan passa, com enguany, que hi ha nombroses vagues en aquest espai aeri, trobem la nostra operativa molt condicionada i costa de recuperar-la i tornar a la normalitat. A més, a l’aeroport del Prat tenim gairebé el 40% de la quota, i per això en rebem les conseqüències més que no pas unes altres companyies’, explica el servei de premsa de Vueling. No obstant això, Dan Miró, advocat especialitzat en dret aeronàutic, assegura que és un problema habitual de la companyia i que d’aquests incidents n’hi ha tot l’any: ‘La premsa només s’hi fixa en certs moments, però els que sempre mirem la graella de vols sabem que el problema no s’atura mai.’
Butlletí de notícies de VilaWeb
Rep les notícies de VilaWeb cada matí al teu correu