Espanya
Espanya, el país on hi ha més AVE i on menys s'utilitza
Imatge d'un comboi de l'AVE.
La posició de potència mundial en l’alta velocitat d'Espanya contrasta amb la baixa demanda per part dels passatgers
Espanya s'ha convertit en un gegant global del tren d'alta velocitat.
Vint anys després que s'engegués la primera línia d'AVE, la que uneix
Madrid i Sevilla i que va arrencar en 1992, l’Estat s’ha convertit en
una de les potències mundials en aquest tipus de transport, segons
publica el diari ‘Expansión’.
L’Estat té actualment 2.500 quilòmetres de vies de ferrocarril d'alta velocitat, la qual cosa la converteix en el segon país del món amb una xarxa més extensa en termes absoluts (només per darrere dels 11.000 quilòmetres que té Xina), segons les dades de la Unió Internacional del Ferrocarril (UIC).
No obstant això, en termes relatius, posant en relació l'extensió de la xarxa i la població del país, Espanya és líder global indiscutible amb 54 quilòmetres de vies d'alta velocitat per cada milió d'habitants. França, amb 31 quilòmetres per milió de ciutadans; Bèlgica, amb 19; i Japó, amb 16.
Rendibilitat de l'alta velocitat
Amb aquestes dades, l'alta velocitat espanyola està lluny de la rendibilitat. Un problema que no és exclusiu de l'AVE nacional, ja que segons els experts de Fedea a tot el món només han aconseguit ser clarament rendibles les línies entre Tòquio i Osaka, i entre París i Lió. I més recentment, però de manera molt més modesta, també la ruta xinesa entre Jian i Quingdao.
L’Estat té actualment 2.500 quilòmetres de vies de ferrocarril d'alta velocitat, la qual cosa la converteix en el segon país del món amb una xarxa més extensa en termes absoluts (només per darrere dels 11.000 quilòmetres que té Xina), segons les dades de la Unió Internacional del Ferrocarril (UIC).
No obstant això, en termes relatius, posant en relació l'extensió de la xarxa i la població del país, Espanya és líder global indiscutible amb 54 quilòmetres de vies d'alta velocitat per cada milió d'habitants. França, amb 31 quilòmetres per milió de ciutadans; Bèlgica, amb 19; i Japó, amb 16.
Rendibilitat de l'alta velocitat
Amb aquestes dades, l'alta velocitat espanyola està lluny de la rendibilitat. Un problema que no és exclusiu de l'AVE nacional, ja que segons els experts de Fedea a tot el món només han aconseguit ser clarament rendibles les línies entre Tòquio i Osaka, i entre París i Lió. I més recentment, però de manera molt més modesta, també la ruta xinesa entre Jian i Quingdao.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada