MWC DESENA EDICIÓ A BARCELONA
L’últim Mobile World Congress sense metro
La ciutat està preparada per a una allau de visitants mentre la L9 continua en proves
ALBERT SOLÉ |
Un esdeveniment com el Mobile World Congress l’esperen
molts sectors econòmics que se’n beneficiaran de manera indirecta, com
els hotels i els bars i els restaurants, entre altres. Però perquè els
prop de 90.000 visitants que s’esperen facin vida a Barcelona cal que
els transports públics funcionin i ampliïn la seva capacitat per drenar
tota la gent que entrarà i sortirà del recinte, en especial a les hores
punta. En aquesta edició encara no està en funcionament la nova línia de
metro (L9), que tindrà una parada just davant de la Fira de
l’Hospitalet, on se celebra la part principal del congrés, però serà
l’última. Des de fa mesos la Generalitat diu que per al MWC del 2016 la
L9 ja estarà en funcionament. De fet, l’objectiu és inaugurar-la poques
setmanes abans de l’esdeveniment. Mentrestant, com en edicions
anteriors, els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) duplicaran les
freqüències del tren de la línia del Baix Llobregat, que fa les funcions
de metro, entre les estacions de la plaça d’Espanya i Europa-Fira, un
tram que uneix les dues seus del MWC i on s’enllaça amb la xarxa de
metro. Qui també amplia el servei normal seran els taxis, que durant els
quatre dies que dura el congrés estan alliberats i podran treballar
sense restriccions horàries, i a més comptaran amb dues parades dins el
recinte de Fira 2, amb una zona d’espera per a clients com a gran
novetat.
1. LES 34.000 HABITACIONS D’HOTEL, OCUPADES
Els hotels i apartaments turístics de Barcelona han penjat el cartell
de complet des de demà fins dijous, els quatre dies que dura el congrés
de mòbils. El Gremi d’Hotelers compta amb 372 establiments hotelers que
disposen de 34.000 habitacions -i 67.000 llits-, que estaran totes
ocupades. Per la seva banda, des de l’associació Apartur tenen 7.000
pisos turístics disponibles i calculen que els hauran llogat per sobre
del 88%, una xifra una mica inferior de l’any passat -quan van llogar-ne
un 91%-. Segurament la regulació del sector, fruit de la polèmica a la
Barceloneta d’aquest estiu, hi deu haver afectat, igual que la
congelació de les noves llicències de pisos turístics fins que hi hagi
un acord global amb l’Ajuntament. Aquests 7.000 pisos regulats des
d’Apartur, com a novetat d’aquest 2015, tindran wifi gratuït per als
seus ocupants.
2. TAXIS ALLIBERATS
El sector del taxi viurà també l’última edició del MWC sense metro,
cosa que els afectarà segurament l’any que ve. Durant quatre dies tots
els taxistes quedaran alliberats, és a dir, no estaran subjectes a un
horari pactat amb l’Institut Metropolità del Taxi (IMT), i podran
treballar totes les hores que vulguin. Són conscients que el flux de
visitants a la zona de la Fira de l’Hospitalet serà constant, tot i que
la concentració de la demanda més gran serà a la tarda. Per aquest motiu
hi tornarà a haver dues parades de taxi dins el mateix recinte, una a
l’entrada sud, per l’avinguda Joan Carles I, i l’altra per l’entrada
nord, pel carrer del Foc. Amb l’experiència de l’any passat, quan hi va
haver aglomeracions de clients de la tarda, l’IMT ha habilitat una zona
d’espera gratuïta al carrer Botànica que estarà oberta cada dia a partir
de les 13 hores. Els horaris de les parades de taxis seran força
amplis, des de les 8 hores fins a les 22 hores cada dia menys el dijous 5
-l’últim dia-, que tancaran a les 20 hores. L’entrada sud també
s’obrirà avui de les 17 hores a les 21 hores per donar accessibilitat
als visitants que vulguin acreditar-se un dia abans de l’obertura del
congrés, que seran molts, segons l’Institut del Taxi.
3. 110 MILIONS PER ALS BARS
Els bars i restaurants de Barcelona preveuen facturar 110 milions
d’euros durant aquests dies. Les associacions que els aglutinen calculen
que un 25% dels 436 milions que el MWC dóna d’impacte econòmic a la
ciutat acabaran a les seves mans. Els prop de 90.000 assistents es
gastaran uns 300 euros de mitjana diària, segons apunten des d’aquest
gremi. Afirmen que el 80% d’aquesta despesa es farà en els locals d’oci
del centre de la ciutat, mentre que l’altre 20% es farà en els
establiments més pròxims a les zones on s’allotgen els congressistes.
Segons previsions del MWC, aquesta edició generarà més de 12.000 llocs
de treball a temps parcial.
4. REFORÇ DE TRENS
Ferrocarrils de la Generalitat ha dissenyat un operatiu especial per a
aquests quatre dies. La línia del Baix Llobregat (L8) és la que uneix la
Fira 2 -estació Europa-Fira- amb el centre de la ciutat -plaça
Espanya-. L’any passat aquesta línia de tren, que adopta el nom de Metro
del Baix Llobregat mentre no arriba la L9, va transportar 126.000
passatgers durant aquests dies. Els càlculs són que aquest 2015 se
superi la xifra. Per aquest motiu, FGC ha afegit 30 circulacions diàries
a la L8 i ha doblat la capacitat dels combois, que passaran de tenir
els tres vagons habituals a tenir-ne sis.
5. AEROPORT-FIRA-BARCELONA
Per a l’edició del 2016 del MWC la línia 9 del metro ja estarà en
servei, cosa que facilitarà molt el transport als visitants. La L9 unirà
la T1 i la T2 de l’aeroport del Prat amb la Fira de l’Hospitalet i
després amb Barcelona, sense transbords. Des de fa uns mesos s’estan
fent els últims retocs de la línia -que s’allargaran durant tot el 2015-
i sobretot s’estan fent les proves amb els combois, que aniran sense
conductor i necessiten fer molts viatges per memoritzar el recorregut.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada