Economia
Aquest és el problema d'Espanya, segons Niño Becerra
El NacionalFoto: Sergi Alcàzar
Barcelona. Divendres, 22 de maig de 2020
2 minuts
L'economista Santiago Niño Becerra ha manifestat que el problema d'Espanya, des d'un punt de vista econòmic, ha estat sempre que no té prou ingressos pel que necessita.
"El problema d'Espanya sempre ha estat d'ingressos. És cert que la pressió fiscal és més baixa que a altres països de la UE, però el frau i l'elusió fiscal són descomunalment més elevades", ha indicat.
Niño Becerra també ha analitzat els problemes de la factoria Nissan, i n'ha fet la seva particular valoració.
"El món de l'automòbil es troba en total evolució i s'hauran d'afrontar canvis radicals i reorganitzacions profundes. Això ja era visible des de fa 10 anys. I de sobte arriba una cosa denominada SARS-CoV-2 que obliga a aturar activitats per tot arreu", ha indicat.
Al seu entendre, és la justificació, el motiu perfecte per abordar canvis "radicals i enormes" per part de les empreses de l'automòbil. "Nissan, per exemple, o Renault. Ahir Bruno Le Maire, el ministre d'Economia de França, va dir que Renault "podria desaparèixer"", ha recordat.
"Aquests canvis transcendentals haurien arribat igual, però el virus els ha superaccelerat i ha llimat moltes protestes que s'haurien generat: amb la pandèmia per tot arreu, qui discutirà l'abast i la conveniència d'aquests canvis?", s'ha preguntat.
"El problema d'Espanya sempre ha estat d'ingressos. És cert que la pressió fiscal és més baixa que a altres països de la UE, però el frau i l'elusió fiscal són descomunalment més elevades", ha indicat.
Niño Becerra també ha analitzat els problemes de la factoria Nissan, i n'ha fet la seva particular valoració.
"El món de l'automòbil es troba en total evolució i s'hauran d'afrontar canvis radicals i reorganitzacions profundes. Això ja era visible des de fa 10 anys. I de sobte arriba una cosa denominada SARS-CoV-2 que obliga a aturar activitats per tot arreu", ha indicat.
1. Yo hago
otra lectura. El mundo del automóvil se halla en total evolución y van a
tener que afrontarse cambios radicales y reorganizaciones profundas.
Esto ya era visible desde hace diez años. En estas llega una cosa
llamada SARS-CoV-2 que obliga a detener actividades por
3.
trascendentales hubiesen llegado igual, pero el virus los ha
superacelerado y ha limado muchas protestas que su puesta en marcha
hubiesen generado: con la pandemia por doquier, ¿quién va a discutir el
calado y la conveniencia de tales cambios?. https://elpais.com/economia/2020-05-22/nissan-despedira-a-20000-empleados-en-todo-el-mundo-segun-una-agencia-japonesa.html …
El
problema de ESP siempre ha sido de ingresos. Es cierto que la presión
fiscal es más baja que en otros países de la UE, pero el fraude y la
elusión fiscal son descomunalmente más elevadas. https://elpais.com/economia/2020-05-21/espana-abocada-a-subir-los-impuestos.html …
Al seu entendre, és la justificació, el motiu perfecte per abordar canvis "radicals i enormes" per part de les empreses de l'automòbil. "Nissan, per exemple, o Renault. Ahir Bruno Le Maire, el ministre d'Economia de França, va dir que Renault "podria desaparèixer"", ha recordat.
"Aquests canvis transcendentals haurien arribat igual, però el virus els ha superaccelerat i ha llimat moltes protestes que s'haurien generat: amb la pandèmia per tot arreu, qui discutirà l'abast i la conveniència d'aquests canvis?", s'ha preguntat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada