L'economista Santiago Niño Becerra ha manifestat que el problema d'Espanya, des d'un punt de vista econòmic, ha estat sempre que no té prou ingressos pel que necessita.
"El problema d'Espanya sempre ha estat d'ingressos. És cert que la pressió fiscal és més baixa que a altres països de la UE, però el frau i l'elusió fiscal són descomunalment més elevades", ha indicat.
Niño Becerra també ha analitzat els problemes de la factoria Nissan, i n'ha fet la seva particular valoració.
"El món de l'automòbil es troba en total evolució i s'hauran d'afrontar canvis radicals i reorganitzacions profundes. Això ja era visible des de fa 10 anys. I de sobte arriba una cosa denominada SARS-CoV-2 que obliga a aturar activitats per tot arreu", ha indicat.

1. Yo hago otra lectura. El mundo del automóvil se halla en total evolución y van a tener que afrontarse cambios radicales y reorganizaciones profundas. Esto ya era visible desde hace diez años. En estas llega una cosa llamada SARS-CoV-2 que obliga a detener actividades por

2. doquier. Es la justificación, el motivo perfecto para abordar cambios radicales y enormes por parte de las empresas del automóvil. Nissan, por ejemplo o Renault: ayer M. Bruno Le Maire, el Ministro de Economía de FRA, dijo que 'Renault podía desaparecer'. Estos cambios
3. trascendentales hubiesen llegado igual, pero el virus los ha superacelerado y ha limado muchas protestas que su puesta en marcha hubiesen generado: con la pandemia por doquier, ¿quién va a discutir el calado y la conveniencia de tales cambios?. https://elpais.com/economia/2020-05-22/nissan-despedira-a-20000-empleados-en-todo-el-mundo-segun-una-agencia-japonesa.html 




El problema de ESP siempre ha sido de ingresos. Es cierto que la presión fiscal es más baja que en otros países de la UE, pero el fraude y la elusión fiscal son descomunalmente más elevadas. https://elpais.com/economia/2020-05-21/espana-abocada-a-subir-los-impuestos.html 

Al seu entendre, és la justificació, el motiu perfecte per abordar canvis "radicals i enormes" per part de les empreses de l'automòbil. "Nissan, per exemple, o Renault. Ahir Bruno Le Maire, el ministre d'Economia de França, va dir que Renault "podria desaparèixer"", ha recordat.
"Aquests canvis transcendentals haurien arribat igual, però el virus els ha superaccelerat i ha llimat moltes protestes que s'haurien generat: amb la pandèmia per tot arreu, qui discutirà l'abast i la conveniència d'aquests canvis?", s'ha preguntat.