ferroviari
El Port de Barcelona consolida el seu model ferroviari
L'enclavament públic completa l’auditoria del seu sistema de gestió de seguretat i operativa ferroviària
En conseqüència, l’auditoria és un "pas necessari" perquè el Port consolidi el seu model ferroviari com a Administrador d’Infraestructura Ferroviària, a l’espera que les autoritats competents, en aquest cas l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària i Puertos del Estado, organismes que pertanyen al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, poguessin exigir revisar el Sistema de Gestió de la Seguretat de l’Autoritat Portuària de Barcelona.
L’auditoria realitzada ha analitzat, entre d’altres aspectes, l’operativa i la normativa de circulació ferroviària; la gestió i manteniment de les infraestructures; el pla de contingències en cas d’incidents; així com els diferents processos de control i comunicació. En les seves conclusions ha destacat que el model implantat al Port de Barcelona és suficientment robust i adequat per garantir la seguretat en la circulació ferroviària.
A banda d'això, el Port de Barcelona ha realitzat des de fa anys una aposta ferma pel ferrocarril com a medi més sostenible, eficient i competitiu per connectar amb les seus principals mercats espanyols i europeus. Aquesta aposta ha estat impulsada també per les terminals i operadors portuaris i avui les principals terminals del Port -contenidors, vehicles, granels sòlids i líquids- compten amb infraestructura ferroviària. Actualment hi ha en servei al Port 50 quilòmetres de vies i 15 terminals ferroviàries en ample mètric, ibèric i UIC. A més, Barcelona és l’únic port de la península ibèrica connectat directament a la xarxa europea ferroviària.
Més informació
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada