Fotografia: Pere Cardús.
Fotografia: Pere Cardús.
Segons que publicar el diari Público, Daniel de Alfonso va proposar a Jorge Fernández Díaz un plan detallat per a substituir Artur Mas en la direcció de CDC i posar al seu lloc ‘un home de confiança’ que identifica amb l’ex-conseller de Justícia, Germà Gordó. Segons la conversa diversos empresaris estaven disposats a col·laborar en la maniobra contra Mas per a aturar el procés d’independència. Entre altres noms esmenta el director de La Caixa, Isidre Fainé, el president del Grup Planeta, José Manuel Lara Bosch o José Luis Bonet, president de Freixenet.
Escolteu i llegiu les frases més destacades del primer àudio:
DA. He mogut fils pel meu compte, sempre he anat proposant idees i quan he anat a parlar amb empresaris…t’ho resumeixo molt. Hem anat parlant amb Isidre Fainé, esmorzars cada mes i comentem coses; amb José Luis Bonet, que inclús ve als dinars que jo organitzo a Santander a l’estiu; amb Julio Fernández, de l’associació d’empresaris gallecs de Catalunya; amb José Manuel Lara i vas parlant amb empresaris forts i diuen: ‘això ho has de parlar, aquesta és la sortida’.
DA. I, a Convergència, la persona amb la que jo mantinc…perquè és la persona que en el seu moment el president va dir complint amb la nova Llei de relació Govern de Catalunya i Oficina [Antifrau], a mi em van posar d’interloctur a Germà Gordó.

Escolteu i llegiu les frases més destacades del segon àudio:
DA. A mi no em preocupa el dia 9 de novembre, ministre. Germà Gordó em diu que no es farà, que no es farà per suposat, no ho tiraran endavant amb una suspensió del Tribunal Constitucional.


(Aquest article que llegiu es publica gràcies als subscriptors voluntaris, que amb el seu suport econòmic i periodístic són la clau perquè VilaWeb us arribi cada dia. Si podeu contribuir amb una petita quota a fer de VilaWeb un mitjà encara més independent i de més qualitat, us demanem que us apunteu en aquesta pàgina.)