divendres, 25 de març del 2016

Guardiola: "El llegat de Johan és infinit, indestructible"

Guardiola: "El llegat de Johan és infinit, indestructible"

"Jo no sabia res de futbol, ell m'ho va donar tot, el meu agraïment també és infinit", diu el tècnic del Bayern Munic

Guardiola: "El llegat de Johan és infinit, indestructible"
VALENTÍ ENRICH
EL PERIODICO
MARCOS LÓPEZ / BARCELONA
Divendres, 25 de març del 2016 - 11:13 CET
"Jo no sabia res de futbol, ell m'ho va donar tot. Johan ens va obrir un món fascinant, una pel·lícula nova". Pep Guardiola, l'entrenador del Bayern Munic, s'ha emocionat recordant la figura de Johan Cruyff, el "mestre" que l'hi va ensenyar tot. "Johan va arribar un dia i va dir: 'Seguiu-me'. I la gent s'hi va anar unint i quan les coses anaven malament més creia en la seva idea", ha dit l'extècnic blaugrana. "L'agraïment a Johan és infinit. El meu agraïment personal ho és. I el seu llegat és també infinit i indestructible", ha recalcat Guardiola en una entrevista concedida a Jordi Basté al programa 'El Món a RAC-1'.
Pep Guardiola
TÈCNIC DEL BAYERN munic

No hi ha millor deixeble de Johan que Leo. Johan ens va dir: 'Correu molt'. I Leo és el millor del món sense córrer"

"Johan era com un gran mestre que et feia estimar la seva matèria. Era el nostre Merlí", ha dit el tècnic del Bayern, que ha recordat que "Johan t'animava a seguir el teu instint com a entrenador, no tant la lògica. Jo sempre em pregunto què faria ell", ha recordat Guardiola. I ha explicat que als seus inicis el tècnic holandès el protegia perquè "els que havien de manar eren Ronald, Romário, Michael...", referint-se a Koeman, el davanter brasiler i Laudrup. "Ens ho va donar tot quan no teníem res".
Per Guardiola, "el llegat de Johan no són els títols sinó que va canviar els clubs". I no només va canviar el Barça. "Va canviar l'Ajax, va canviar el Barça, va canviar Holanda, va canviar Espanya, imagina't", ha dit l'entrenador del Bayern Munic. "El seu llegat és indestructible, és la idea, no n'hi ha cap de millor. No hi ha millor deixeble de Johan que Leo. Johan ens va dir: 'Correu molt'. I Leo és el millor del món i no corre", ha comentat Guardiola, que ha col·locat "Messi ja al costat dels millors de tota la història" com Pelé, Maradona, Di Stéfano i Cruyff, és clar. "¿Una estàtua? Això tant és". L'important, segons Guardiola, és prolongar el llegat futbolístic, mantenir viva la seva idea i la seva filosofia.
"El llegat de Johan no són els títols sinó que va canviar el Barça, va canviar l'Ajax, va canviar Holanda i fins i tot va canviar Espanya. El que ha fet Johan pel futbol és imparable. Ens ho va donar tot quan no teníem res" (Guardiola)
Després, ha volgut emfatitzar que aquest "infinit llegat" que ha deixat Cruyff pot ser continuat per exjugadors seus "com Xavi, Busi, Andrés, seguint la transmissió de coneixements que jo, per exemple, també vaig tenir amb Johan". Guardiola no té dubtes. "Estic segur que Xavi serà un grandíssim entrenador, ho seguirà fent, segur que sí, és l'únic camí que hi ha", ha dit el tècnic del Bayern, que ha explicat que "jo no hauria sigut capaç d'instaurar el que va fer Cruyff als seus inicis. Per fer-ho has de ser Johan Cruyff".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada