banosgabrielescons
Arran de l’acord d’última hora entre Junts pel Sí i la CUP, una de les incògnites que s’ha obert és què farà Antonio Baños, el cap de llista de la CUP – Crida Constituent el 27-S que va anunciar que renunciaria a l’escó un cop el consell polític de la formació va decidir finalment de no donar suport a la investidura d’Artur Mas. Baños va prendre la decisió perquè deia que no es veia amb cor de defensar una posició política com la que va prendre la CUP, i va dir que confiava que abans que acabés el termini per a la investidura Mas fos capaç de fer un pas enrere.
I finalment Mas ha fet aquest pas enrere, i hi ha hagut acord. El 7 de gener, Baños encara no havia presentat la seva renúncia formal a l’acta de diputat tot i que no va assistir al ple de designació dels senadors. I ahir en declaracions al diari El Món va dir: ‘Si la CUP em demana que em quedi, em quedaré, i si em demana que signi la meva renúncia, també ho faré.’
El diputat de la CUP-CC, Julià de Jòdar, “estaria encantat” que el cap de files de la CUP al Parlament “tornés” a l’hemicicle. Ahir al vespre De Jòdar va piular al Twitter: “Bentornat, Baños!”.
“Estaria encantat que tornés, jo”, ha declarat aquest diumenge al matí Julià de Jòdar just abans d’entrar a la seu de la CUP a Barcelona, on se celebra una reunió del Consell Polític i del Grup d’Acció Parlamentària (GAP), i també del secretariat nacional de la CUP, per encarar els canvis al grup parlamentari després de l’acord amb Junts pel Sí.