CRISI ENTRE GOVERNS
Telèfons que comuniquen
El col·lapse de la xarxa tres dies abans del 24-M tensa les relacions i endureix les declaracions
EL PERIODICO
C. B. / C. C. / BARCELONA
Divendres, 22 de maig del 2015
El número dos de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat, Ricard Font, agafa cada dia el tren de Mitjana Distància de les 6.14 hores a Girona. Ahir, també. Abans de les set del matí, quan va saber que havia caigut el CTC, va trucar a Renfe per saber què havia passat. El director de Rodalies de l'operadora, Félix Martín, es va passar una hora i mitja tractant de contactar sense èxit amb algun responsable de la infraestructura.
«El primer que he fet al saber que hi havia una avaria ha sigut telefonar al conseller Santi Vila, però m'ha sortit un contestador fins a les nou del matí», va deixar anar el president d'Adif, Gonzalo Ferre, tan bon punt va comparèixer davant dels mitjans de comunicació després de la reunió amb el responsable de la Generalitat. I això que va qualificar la trobada de «cordial». Ferre i Vila es van reunir 20 minuts encara no. El directiu d'Adif va respondre als mitjans al mig del carrer, primer. El conseller ho va fer després dins del departament, ben assegut en una sala. La posada en escena va ser reveladora.
Sobretot tenint en compte que el president del gestor d'infraestructures no sol prodigar-se en reunions amb la Generalitat. De fet, evita assistir a les reunions de comitès de crisi perquè, expliquen fonts coneixedores del sector, considera que el seu interlocutor és Renfe o el mateix ministeri. Sense anar més lluny, fa pocs dies no va assistir a una cita per parlar sobre els problemes al CTC de l'estació de França malgrat que ahir ell mateix va comentar que dimarts passat havia mantingut un contacte amb els tècnics del proveïdor informàtic Schneider.
A aquesta situació de fons (amb les disputes sobre la inversió a Rodalies que s'allarguen des de fa anys) s'hi suma que falten pocs dies per a les eleccions municipals, moment en què les cordialitats es deixen de banda. Mentre el conseller Vila i Ferre es reunien a la seu de la Conselleria de Territori, situada a l'avinguda de Josep Tarradellas, a tocar de la plaça dels Països Catalans, davant de Sants, sota els seus peus s'havia avariat un AVE. Les disputes sobre les conseqüències de la «deixadesa», segons Vila, de Rodalies es van agreujar justament fa set anys amb l'arribada de l'alta velocitat a la capital catalana i el col·lapse de la xarxa convencional. Ahir, els candidats es van sumar a les crítiques del conseller.
El número dos de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat, Ricard Font, agafa cada dia el tren de Mitjana Distància de les 6.14 hores a Girona. Ahir, també. Abans de les set del matí, quan va saber que havia caigut el CTC, va trucar a Renfe per saber què havia passat. El director de Rodalies de l'operadora, Félix Martín, es va passar una hora i mitja tractant de contactar sense èxit amb algun responsable de la infraestructura.
«El primer que he fet al saber que hi havia una avaria ha sigut telefonar al conseller Santi Vila, però m'ha sortit un contestador fins a les nou del matí», va deixar anar el president d'Adif, Gonzalo Ferre, tan bon punt va comparèixer davant dels mitjans de comunicació després de la reunió amb el responsable de la Generalitat. I això que va qualificar la trobada de «cordial». Ferre i Vila es van reunir 20 minuts encara no. El directiu d'Adif va respondre als mitjans al mig del carrer, primer. El conseller ho va fer després dins del departament, ben assegut en una sala. La posada en escena va ser reveladora.
Obligat a anar a Barcelona
El responsable de Territori va opinar diferent. Per començar, va qualificar la reunió amb Ferre d'«inevitablement tensa». Va relatar que a les vuit del matí (aquest cop sí que van coincidir a la primera a l'altre costat de la línia telefònica) havia parlat amb la ministra de Foment, Ana Pastor, per «exigir-li» que fes viatjar a Barcelona el president d'Adif. Tot i que Gonzalo Ferre, brusc gairebé sempre en les seves consideracions, digués amb to suau que s'havia desplaçat a Catalunya per preocupar-se dels seus «clients», probablement no li va fer gaire gràcia la situació.Sobretot tenint en compte que el president del gestor d'infraestructures no sol prodigar-se en reunions amb la Generalitat. De fet, evita assistir a les reunions de comitès de crisi perquè, expliquen fonts coneixedores del sector, considera que el seu interlocutor és Renfe o el mateix ministeri. Sense anar més lluny, fa pocs dies no va assistir a una cita per parlar sobre els problemes al CTC de l'estació de França malgrat que ahir ell mateix va comentar que dimarts passat havia mantingut un contacte amb els tècnics del proveïdor informàtic Schneider.
A aquesta situació de fons (amb les disputes sobre la inversió a Rodalies que s'allarguen des de fa anys) s'hi suma que falten pocs dies per a les eleccions municipals, moment en què les cordialitats es deixen de banda. Mentre el conseller Vila i Ferre es reunien a la seu de la Conselleria de Territori, situada a l'avinguda de Josep Tarradellas, a tocar de la plaça dels Països Catalans, davant de Sants, sota els seus peus s'havia avariat un AVE. Les disputes sobre les conseqüències de la «deixadesa», segons Vila, de Rodalies es van agreujar justament fa set anys amb l'arribada de l'alta velocitat a la capital catalana i el col·lapse de la xarxa convencional. Ahir, els candidats es van sumar a les crítiques del conseller.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada