dissabte, 30 d’abril del 2016

Guardiola: "Encara no estic mort, em queda una bala"

FUTBOL INTERNACIONAL

Guardiola: "Encara no estic mort, em queda una bala"

El tècnic del Bayern, que pot guanyar aquest dissabte la Bundesliga, creu en la final de Milà

                       
Guardiola: "Encara no estic mort, em queda una bala"
Kiko Huesca
                         

Opinió

Eloy Carrasco
Eloy Carrasco
Periodista

Guardiola, davant d'un papa que va de negre

EL PERIODICO                      

JOSÉ MARÍA EXPÓSITO / BARCELONA
Dissabte, 30 d'abril del 2016
A Pep Guardiola li queden dies al capdavant del Ba-yern, i es nota. A mesura que s’acosta el moment de la seva marxa al Manchester City, floreixen els judicis a la seva etapa a Alemanya i s’incrementen les crítiques (que no li han faltat en aquests tres anys a Munic, sobretot internes). Avui podria segellar el títol de la Bundesliga, cosa que fa encara més important remuntar dimarts la semifinal de la Champions. Un mes preparant la final de Copa pot ser infernal. Guardiola no vol ser l’'ànec coix', com es coneix el president dels EUA quan està a punt d’acabar el seu segon mandat i ja no pinta res a la Casa Blanca perquè tots miren cap als aspirants a nous inquilins.
El de Santpedor sap que contra l’Atlètic es juga molt més que ficar el Bayern en la seva 11a final de Champions. La valoració final al seu trienni alemany està en l’aire, i per això es va reivindicar: «Tothom m’ha matat, però no estic mort. Ens queda un partit, em queda una bala. Si perdo la setmana que ve, podreu matar-me, però encara tinc una oportunitat».
La Bundesliga, amb 7 punts d’avantatge a falta de tres jornades, està sentenciada. Per això farà rotacions aquesta tarda (15.30 hores) contra el Borussia Mönchengladbach. Si el Bayern guanya, serà campió. També si el Dortmund punxa contra el Wolfsburg. Abans o després, aconseguirà el ple: tres anys a Alemanya i tres Bundesligues al sarró. Però no n’hi ha prou.

«UNA EXPERIÈNCIA ACOLLONANT»

«A Alemanya he viscut una experiència vital acollonant. Sóc incapaç de guanyar el triplet cada any, però m’ho he passat molt bé i m’ho passaré molt bé les setmanes que em queden», va advertir el tècnic a la premsa alemanya, molt crítica aquesta setmana, sobretot per la suplència de Müller i Ribéry davant l’Atlètic. «No us podeu imaginar que feliç que sóc en aquestes situacions. Estem ben posicionats per guanyar la lliga, estem a la final de Copa... No us podeu imaginar com estic de content pel rendiment en el joc del meu equip a Madrid», va recalcar.
El tècnic va assegurar estar «ple d’energia» per afrontar una setmana vital i sobretot la tornada de semifinals de la Champions. «Encara tenim 90 minuts. I ja hem demostrat que podem aconseguir una cosa com aquesta», va recordar l’entrenador, que no vol veure’s apartat per tercera vegada consecutiva per un equip espanyol en semifinals. Això li comportaria encara més crítiques, tot i que ahir el míster va recordar que els números demostren que la seva aposta futbolística, encara que qüestionada en la pragmàtica Alemanya, és rendible: «No em parlin de l’estil, del camí, perquè si parlem de números, estic a dalt de tot. Vull jugar per guanyar. I ningú pot discutir els meus vuit anys d’entrenador, ho sento».

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada