Una programació poc habitual
Durant les dues primeres setmanes de vida el canal s’obrirà pas amb vídeos que explicaran el projecte, en presentaran la programació i mostraran les cares que s’hi veuran habitualment. El 15 de juny començarà la programació habitual, amb deu programes, que s’ampliarà al setembre. Segons Bautista, no tenen cap intenció de competir amb TV3 fent una programació generalista i fugiran dels formats habituals mitjançant programes que no duraran més de trenta minuts. ‘Procurarem ser diferents i captar l’atenció amb unes altres coses, que el públic jove s’interessi pels nostres continguts i que el públic sènior, acostumat a la TDT, s’acosti a un món en què els productes siguin interessants i ràpids’, diu.Aquests programes podran ser amb presentador, sense, o fins i tot conduïts per una intel·ligència artificial, com ara el programa d’entrevistes ‘Connectades’, que s’estrenarà la setmana del 15 de juny. Serà centrat en dones relacionades amb la tecnologia i l’empresa implicades en l’apoderament femení. Les entrevistes seran en línia i la presentadora serà un assistent de veu que recopilarà informació a internet d’aquestes dones i farà preguntes relacionades amb què hagi trobat.
A més, també disposarà d’un espai infantil sobre tecnologia, un programa de videojocs que vol ‘trencar estereotips de tota mena’, un de cuina amb la col·laboració de la Fundació Alícia o un altre que reivindicarà dones desconegudes de la història a qui devem part de la nostra quotidianitat. Cada dia s’emetran píndoles curtes per promocionar grups de música en català emergents que al setembre es convertiran en un programa propi i el divendres a la nit s’oferiran sessions de música house amb DJ dones gràcies a la col·laboració amb el festival Manrusionica.
Tanmateix, també oferirà informació d’actualitat, que, com no pot ser de cap manera, se centrarà a explicar les novetats tecnològiques i què es mou a les xarxes socials. ‘No farem un telenotícies habitual, perquè per a això ja hi ha TV3. Farem notícies enfocades a les xarxes per veure quin és el tema del moment i què passa al món d’internet. Notícies que de vegades no s’expliquen a un telenotícies convencional però que ho rebenten a les xarxes’, diu Bautista. A més, també faran informació meteorològica.
Cerquen perfils emergents
Fibracat TV començarà amb presentadors poc coneguts per l’audiència –tot i que Bautista explica que la intenció és incorporar tres dones mediàtiques al setembre– amb la intenció de cercar figures emergents. ‘Està bé de tenir cares conegudes pel gran públic, però volem donar difusió a gent que no ho és tant.’Durant els primers mesos l’audiència veurà els rostres de Mireia del Pozo, l’editora de gènere del canal i actual presentadora del programa ‘Plusvàlua de dones’ a Ràdio Estel; Núria Salán, presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia; Sergi Grimau, ex-jugador de bàsquet i conferenciant; Gemma Cernuda, experta en comunicació en clau femenina; Rosa Paradell i Sergi Figuerola, de la Fundació i2cat; l’empresària Esther Cid o el director general de la Fundació Alícia, Toni Massanés.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada